صادرات نفتی بندر شهید رجایی 11.5 درصد افزایش یافت


صادرات نفتی بندر شهید رجایی 11.5 درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا - مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هرمزگان گفت: سه میلیون و 25 هزار و 703 تن فرآورده نفتی در چهار ماه نخست سال 98 از این بندر به خارج کشور صادر شد که این میزان در همسنجی با پارسال 11.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

الله مراد عفیفی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین، پنج میلیون و ۵۶۱ هزار تن فرآورده نفتی با افزایش ۵۷ درصدی در مقایسه با زمان مشابه پارسال ترانزیت شد.

افزایش ۱۱.۷ درصدی صادرات غیرنفتی از بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از افزایش ۱۱.۷ درصدی صادرات غیرنفتی از بندرشهید رجایی در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

عفیفی پور گفت: حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران در این مدت به رقم ۱۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۹۲ تن رسید.

وی بیان داشت: در این مدت همچنین ۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۰۳ تن کالای غیرنفتی وارد بندر شهید رجایی شد و یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۶۹ تن نیز ترانزیت شد.

این مسوول از ترانشیپ یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۶۸ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۲۷درصد و کابوتاژ ۱۱۸ هزار و ۸۸۸ تن کالای غیرنفتی با افزیش ۱۰۰ از بندرشهید رجایی خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۲۷میلیون تن کالا از بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: درمدت زمان چهارماه نخست امسال، حجم مجموع عملیات تخلیه وبارگیری کالا از بندرشهید رجایی به ۲۷ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۲۳۳ تن با افزایش ۱۱.۷ درصد رسید.

عفیفی پور ادامه داد: از این میزان ۱۹میلیون و ۲۵ هزار و ۶۷۲ تن کالای غیرنفتی و ۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۵۶۱ تن فرآورده‌های نفتی بوده است.

افزایش ۶.۴ درصدی ورود شناورها به بندرشهید رجایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۱۶ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد که از لحاظ تعداد در همسنجی با پارسال ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

عفیفی پور اضافه کرد: هزار و ۱۸۰ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن با افزایش ۵ درصدی و ۲۳۶ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن با افزایش ۱۳.۵ درصدی بوده است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط