25 امامزاده یزد مجری طرح ولایت علوی هستند


25 امامزاده یزد مجری طرح ولایت علوی هستند

یزد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امورخیریه یزد گفت: 25 امامزاده و بقعه متبرکه مجری طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی در استان هستند.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌ زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه امامت و ولایت( عید قربان تا عید غدیر) برنامه‌های این ایام را سخنرانی مذهبی، مداحی و پرده خوانی غدیر ذکر کرد و از پیاده روی غدیر در هفت بقعه و امامزاده ، اجرای سرود، نمایش عروسکی و طنز، اجرای ویژه برنامه کودکان و نوجوانان در ۱۰ امامزاده خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به ذبح دام در عید قربان یادآور شد: در اجرای نیات واقفان خیر اندیش با خرید ۱۴ راس گوسفند، گوشت آن بین فقرا، سادات و خانواده‌های نیازمند توزیع شد .

زراع زاده با اشاره به طرح ضیافت کریمانه در شهرستان یزد اظهار داشت: در تفاهم‌ با کمیته امداد و در اجرای نیات موقوفه محمد بن علی علیشاه میبدی ۴۰۰ بسته اطعام بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شد و همزمان با اجرای طرح برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی از قبیل کلاس‌های خانواده، مشاوره، مسابقات فرهنگی و ... برگزار شد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد از ثبت ۱۰ مورد وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: از مردم درخواست داریم متناسب با نیازهای روز جامعه از جمله علم و فناوری، ازدواج، تحصیل و.... نسبت به انجام وقف‌های جدید اقدام کنند چرا که سنت حسنه وقف از قدیم الایام در بین مردم رواج داشته و معضلات اجتماع را می‌توان با وقف حل کرد.

همچنین حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد گفت: در بحث اطعام غدیر و از محل موقوفات پنج هزار و ۵۰۰ بسته غذایی آماده است که چهار هزار بسته از محل موقوفات و بقیه توسط خادمیاران رضوی در چهار منطقه محروم و کمتر توسعه یافته شهر یزد و در بین ۲ هزار خانوار همزمان با روز عید غدیر توزیع می‌شود.

۷۵۳۷/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی