نجات جان گردشگر مشهدی از مرگ حتمی در دریاچه گهر


نجات جان گردشگر مشهدی از مرگ حتمی در دریاچه گهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: یک گردشگر مشهدی از مرگ حتمی در دریاچه گهر نجات یافت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، صارمی رضایی در این رابطه گفت : گردشگر مشهدی که به همراه همسرش به دریاچه گهر رفته بود در بدو ورود با مشکل تنفسی حاد و درد شدید قفسه سینه به چادر بهداری اردوگاه فرهنگی سپاه مستقر در دریاچه گهر هدایت شد.
وی افزود: با همکاری عوامل بهداری سپاه، تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر دورود مستقر در کنار دریاچه و گردشگری که تکنسین اورژانس خرم اباد بود وضعیت ناپایدار و تهدید کننده جان مصدوم کنترل گردید.
انتقال مصدوم با موتور محیط بانان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه به دلیل وخامت شدید وضعیت مصدوم و عدم امکان تنفس مصدوم، بدون کپسول اکسیژن انتقال ایشان از طریق تیم موتوری غیر ممکن بوده، خاطرنشان ساخت: در آن شرایط، وضعیت مصدوم با اکسیژن تراپی تا بامداد روز بعد کنترل و در این فاصله زمانی چند ساعته تا روشن شدن هوا برای پرواز بالگرد ، چند کپسول اکسیژن و داروهای اورژانسی مورد نیاز توسط بیمارستان، مرکز ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر دورود تامین شده و توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده اشتران کوه با موتور به محل دریاچه حمل شد.
رضایی در ادامه گفت: در ابتدای صبح روز ۲۷ مرداد ماه هلی کوپتر اورژانس الیگودرز مصدوم و همسرش را به بیمارستان الیگودرز منتقل نمود. در پایان مهندس مجید شمس سرپرست جمعیت هلال احمر دورود با قدردانی از همه ی عوامل این عملیات، از گردشگران در خواست کرد در صورت نداشتن آمادگی بدنی یا سابقه بیماری از شرکت در برنامه های سنگین جدا خوداری نمایند.
46
کد خبر 1290894

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها