کمیته ای برای پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان تشکیل می شود


کمیته ای برای پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان تشکیل می شود

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: قرار شد کمیته مذکور بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، اجرای این امر را دنبال کند.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با حضور «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصادی و دارایی برگزار و موضوع بدهی دولت به تامین اجتماعی مطرح شد. افراد بیرون از دولت، بدهی دولت به تامین اجتماعی را ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بیان می کنند، اما تامین اجتماعی و وزیر اقتصاد در جلسه امروز عنوان کردند که این رقم ۱۰۵ هزار میلیارد تومان تا سال ۹۶ است که ۴۸ هزار میلیارد تومان مربوط به سود آن است که این نرخ سود را بر اساس اوراق مشارکت تعیین می کنند.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد در این جلسه مطرح کرد که در دوسال گذشته میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

حاجی دلیگانی همچنین به موضوع مورد بررسی در کمیسیون اجتماعی اشاره کرد و گفت: جلسه این کمیسیون با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از روسای کانون های بازنشستگی کارگری استان اصفهان برگزار شد.

نماینده مردم شاهین شهر افزود: در جلسه کمیسیون اجتماعی موضوع اجرای قانون –ماده ۱۲ – قانون برنامه ششم برای همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته مطرح شد؛ قرار بر این شد که کمیته ای برای پیگیری این موضوع تشکیل شود.

وی گفت: اگر متناسب سازی حقوق بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه اجرایی نشود، سال آینده نیز به دلیل آغاز به کار مجلس یازدهم، مغفول می ماند و شرایط اجرای آن به دلیل موقت بودن قانون برنامه از میان می رود و ممکن است در قانون برنامه بعدی این موضوع دنبال نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر