رهگیری پهپاد راهبردی آمریکا در حاشیه سواحل کریمه


یک هواپیمای بدون سرنشین راهبردی آمریکا در حریم هوایی سواحل شبه جزیره کریمه مشاهده شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی نظارت بر فعالیت‌های هوانوردی بین المللی PlaneRadar که حرکت هواپیما‌های نظامی را رصد می‌کند، روز شنبه اعلام کرد این پهپاد راهبردی نیروی هوایی آمریکا از نوع گلوبال هاوک در سواحل روسیه در حاشیه دریای سیاه یک عملیات شناسایی انجام داد.
این پهپاد آمریکایی که از یک پایگاه هوایی در ایتالیا به پرواز درآمده بود ابتدا بر فراز خط مرزی منطقه دونباس پرواز کرد و سپس به سمت مرز‌های روسیه مسیر خود را تغییر داد. حدود ساعت هفده روز شنبه به وقت مسکو، این پهپاد نزدیک خط ساحلی روسیه در دریای سیاه رصد شد و پس از پرواز در حریم هوایی سواحل شبه جزیره کریمه به طرف منطقه کراسنودار پرواز کرد.
در ماه‌های اخیر بار‌ها هواپیما‌های جاسوسی آمریکا بر فراز دریای سیاه نزدیک مرز‌های روسیه به ویژه مناطق کالینینگراد و همچنین پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک سوریه مشاهده شده اند.
به رغم این که مقامات مسکو بار‌ها از آمریکا خواسته اند به چنین اقدامات تحریک آمیزی پایان دهند واشنگتن از متوقف کردن عملیات شناسایی پهپاد‌های خود نزدیک مرز‌های روسیه خودداری کرده است.
هفته گذشته جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه ۱۹ بار برای رهگیری یا همراهی هواپیما‌های خارجی پرواز کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو