بی‌بی سیدون کجاست؟


یک جایی روی زمین هست که حتما باید ببینید. اینجا منطقه ای در اروپا نیست بلکه آبشار بسیار زیبایی در سمیرم اصفهان است. رودخانه اش از دل صخره ها عبور می کند و در میان راه چشمه های آب به آن می پیوندند. نامش خاص و جالب است به این رودخانه بی بی سیدان می گویند.

یک جایی روی زمین هست که حتما باید ببینید. اینجا منطقه‌ای در اروپا نیست بلکه آبشار بسیار زیبایی در سمیرم اصفهان است. رودخانه‌اش از دل صخره‌ها عبور می‌کند و در میان راه چشمه‌های آب به آن می‌پیوندند. نامش خاص و جالب است به این رودخانه بی بی سیدان می‌گویند.

ویزای تایلند

مناظر اطراف آبشار بی‌بی سیدان و رودخانه را فراموش نخواهید کرد. نام روستای این منطقه هم بی‌بی سیدان است.می‌گویند برای گذراندن یک تابستان خنک، فصل گرما که نزدیک می‌شود باید رفت سمت بی‌بی سیدان، تنی به آب زد و گرما را از تن گرفت.

بی‌بی سیدون کجاست؟

برای رسیدن به این منطقه باید از سمیرم به سمت جاده یاسوج رفته و پس از حدود 35 کیلومتر به سمت چپ بپیچید. به سی کیلومتری شهر سمیرم اصفهان که برسیم، یک جاده فرعی را خواهیم دید. تا رسیدن به بی‌بی سیدان، حدود دو کیلومتر در میان جاده‌ای خاکی با شیب نسبتا زیاد حرکت می‌کنیم، اطراف پر است از باغات سیب. روستای بی‌بی سیدان کم‌کم به چشم می‌خورد. به زبان محلی به آن بی‌بی سیدون می‌گویند یعنی بی‌بی دو سید. محلی‌ها می‌گویند حاجت می‌دهد!

بی‌بی سیدون کجاست؟

در این منطقه رودخانه و آبشاری زیبا هم به نام بی‌بی سیدان وجود دارد. آب رودخانه زلال است و مناظر دیدنی و چشم نوازی در اطراف چشمه‌ها و رودخانه وجود دارد. کنار رودخانه کاسگان در ورودی تنگه‌ای به نام تنگه نازی، آبشار بی‌بی سیدان خودنمایی می‌کند. آب ولرم آبشار و رودخانه در تابستان، محل مناسبی برای آب تنی و شناست. در قسمت‌های کم‌عمق رودخانه حسابی آب‌تنی کنید. برای عبور از رودخانه حتما وسایل خود را طوری بپیچید که آب در آن‌ها نفوذ نکند، برای این‌کار از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید. کفش مناسب به همراه داشته‌باشید تا بتوانید از میان آب به راحتی بگذرید.

بی‌بی سیدون کجاست؟

درازه رود از جاذبه‌های دیگر این منطقه است. تماشای منظره درازه رود از بالای تپه‌های مشرف به آن بسیار زیباست. شیب را که پشت سر بگذارید می‌توانید به کنار رود برسید. پیاده‌روی در کنار رود و تماشای چشمه‌هایی که به آن می‌ریزند از دیگر دیدنی‌های این سفر است. درختان وحشی انگور، انجیر، تمشک، بنه و دیگر گیاهان دارویی در حاشیه این رود، زیبایی این مسیر را صد چندان کرده است. صدای دلنشین رود و آرامش پیاده‌روی در کنار درازه‌رود رافراموش نخواهیدکرد. جذابیت این سفر، حرکت در مسیر رودخانه است و گاه به گاه تماشای حوضچه­‌های آب و آبشارک­‌هایی که می­توان زیر آن­ها دوش گرفت. این آبشارک­‌ها به همراه برگ­‌های ریز و درشت سرسبزی که کنارشان روییده، مناظر فوق العاده زیبایی را رقم زده است.

بی‌بی سیدون کجاست؟

ویزای تایلند



1398/05/27 | کد مطلب: 3737
بی‌بی سیدون کجاست؟
بی‌بی سیدون کجاست؟ هانیه کاظمی
بی‌بی سیدون کجاست؟

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...