پنج رتبه اول کشوری مسابقه‌های فرهنگی هنری، از آن دانش‌آموزان گیلان


پنج رتبه اول کشوری مسابقه‌های فرهنگی هنری، از آن دانش‌آموزان گیلان

رشت - ایرنا - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان گفت: دانش آموزان این استان در سی و هفتمین دوره مسابقه های کشوری فرهنگی هنری ، پنج رتبه اول را به دست آوردند.

جمیل غریب عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رشته شکسته نستعلیق علی عابدینی از شهرستان آستانه اشرفیه، رشته شعر فراز رهنما از ناحیه دو رشت، رشته نگارگری ابوالفضل جوادی از ناحیه یک رشت، طراحی افکت و صدا نمایشنامه خوانی امیر ارسلان خاتمی راد از ناحیه یک رشت و رشته کارگردانی سلمان اسماعیل زاده از ناحیه یک رشت اول شدند.

وی خاطر نشان کرد: در رشته نمایشنامه خوانی مبین بخشی خواه، امیررضا سعیدی، ماهان اسماعیل زاده، همایون اسدی، محمدرضا قاسمی، امیرحسین پورقربان و محمدرضا خوش بین رشته از دبیرستان غیردولتی فرهنگ ناحیه یک رشت، در رشته فیلم داستانی علی فرحبخش از تالش، رشته داستان علیرضا جلیل نژاد از شهرستان لاهیجان، رشته تکنوازی تنبک محمدحسین علیزاده از صومعه سرا، رشته نسخ عرفان فلاح بلند از فومن و فیلم محمدرضا میرسرایی از صومعه سرا دوم شدند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: در رشته نشریه الکترونیکی محراب پورمحمد از صومعه سرا ، رشته نشریه الکترونیکی از شهرستان صومعه سرا، رشته تار محسن تقی پور از ناحیه یک رشت و رشته پویانمایی مهدی رمضان نژاد از رودسر سوم شدند.

وی اضافه کرد: در رشته شعر آریان جهاندیده از لاهیجان، رشته داستان سید محمد معصومی از صومعه سرا ، پویانمایی مهران جان زاری ناحیه دو رشت، وبلاگ صائم رضایی از تالش و چاپ دستی مهدی پابوس از بندرانزلی برگزیده شدند.

۲۵ دانش آموز پسر از گیلان به مرحله کشوری و حضوری سی و هفتمین دوره مسابقه های فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور راه یافته بودند. در مجموع ۱۸۷ هزار و ۷۰۵ دانش آموز در رقابت های فرهنگی و هنری آموزشگاهی استان شرکت کرده بودند که پس از بررسی آثار و ارسال ۱۵۵ اثر، ۳۲ دانش آموز دختر و پسر از این استان به مرحله نهایی و حضوری شرکت در مسابقه های فرهنگی هنری دانش آموزان کشور انتخاب شدند.

این دانش آموزان در رشته های نشریه الکترونیکی، وبلاگ، داستان نویسی، نوازندگی، فیلم داستانی و مستند، پویا نمایی، شکسته نستعلیق، نگارگری، شعر، چاپ دستی، نمایش خوانی و نقاشی دیجیتال به مرحله پایانی سی و هفتمین دوره مسابقه های فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور راه یافتند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان