تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در صومعه‌سرا


 تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در صومعه‌سرا

رشت - ایرنا - برگزیدگان نهمین جشنواره  کتابخوانی  رضوی شهرستان صومعه سرا در مراسمی با ضور مسئولان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار شهرستان صومعه سرا روز یکشنبه در این مراسم با اشاره به اینکه ازکتاب این یار مهربان غافل هستیم اظهار داشت : فرهنگ کتابخوانی باید از دانش آموزی شروع شود و خانواده ها نقش کلیدی دراین زمینه دارند.

سیدجلال سیدمحمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی تیتر خوانی را در جامعه گسترش داده ، افزود: زمینه وبستر مطالعه برای افراد مهیا شود زیرا کتاب و مطالعه منشأ هویت، تحرک و پویایی یک جامعه است .
وی اظهار داشت : ارتقاء و افزایش سطح دانش افراد در پی مطالعه و کتاب خوانی، بدون شک جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون نگاه می دارد.
بدن آرا معاون کتابخانه های عمومی گیلان نیز با اشاره به اینکه جشنواره های کتابخوانی با هدف پیوند مردم با کتابخوانی برگزار می شود ، گفت: در جشنواره رضوی کشور یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر شرکت کردند که ۵۹درصد افزایش شرکت کننده داشته ایم .

وی با اشاره به اینکه در پنج شهر ستان گیلان از ۲۰۰نفر برگزیده جشنواره رضوی تجلیل می شود، افزود: استان گیلان با ۴۰ هزار نفر شرکت کننده رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال قبل داشته است .

گیلان ۸۲ کتابخانه نهادی، ۱۶ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل با۶۵ هزار عضو دارد .
به گزارش ایرنا ، در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان صومعه‌سرا سه هزار و ۳۳۰نفر بصورت آنلاین و مکتوب شرکت کرده بودند که ۱۴ نفر برگزیده کشوری شدند .
در شهرستان صومعه سرا سه کتابخانه عمومی شهری و سه کتابخانه در دهستان ها با ۵۰هزار جلد کتاب و نزدیک به سه هزار عضو وجود دارد.
صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

۷۲۹۲ / ۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است