چرا هنگامی که باید جشن بگیریم، سوت و کوریم؟


چرا هنگامی که باید جشن بگیریم، سوت و کوریم؟

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه از کم‌توجهی به دستاوردها و داشته‌های استان انتقاد کردند و خواستار تقویت شور، نشاط و امیدآفرینی در مردم بویژه در زمان کسب یک دستاورد و ظرفیت جدید شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی به روی زائران اربعین حسینی(ع) از تلاش همه مسئولان به ویژه استاندار کرمانشاه در این زمینه تقدیر کرد.

او گفت: بازگشایی این مرز آرزوی دیرینه مردم صبور و مقاوم کرمانشاه بوده و بی شک منجر به شکوفایی اقتصاد و معیشت استان می شود.

رنجبر افزود: بازگشایی مرز خسروی به معنی ورود گسترده طرح زائران اربعین به استان است و ضرورت دارد ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه با فعالسازی جلسات خود اقدامات لازم را برای ایجاد زیرساختهای مطلوب و پذیرایی شایسته از زائران انجام دهد.

چرا هنگامی که باید جشن بگیریم، سوت و کوریم؟

فرماندار کرمانشاه در ادامه با انتقاد از اداراتی که نسبت به گرامیداشت عید بزرگ غدیر کم توجه بوده‌اند، گفت: کرمانشاه قرار است به زودی میزبان صدها هزار زائر اربعین باشد و شایسته نیست که عید بزرگ شیعیان در آن کمرنگ برگزار شود.

او تاکید کرد: این اعیاد بزرگ و نیز دستاوردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان باید زمینه‌ای برای ایجاد شور، نشاط و امیدآفرینی در استان شود اما متاسفانه زمانی که کرمانشاه کلانشهر شد یا قطار آن راه‌اندازی شد یا مزایای مناطق جنگی در استان برقرار شد، هیچ جشنی در استان برپا نشد و ما سوت و کور بودیم.

موج نگاه مثبت به استان را تقویت کنیم

رنجبر اظهار کرد: کرمانشاه از نظر آمار وقوع بیشتر جرایم نسبت به بسیاری از استان های دیگر جایگاه بهتری دارد اما گاهی یک حادثه یا تیراندازی آنقدر برجسته و بزرگ می شود که گویا کرمانشاه کمترین امنیت کشور را دارد.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: من با قاطعیت می‌گویم که کرمانشاه از امن‌ترین نقاط کشور است؛ هر چند ما به این شرایط هم قانع نیستیم و برای ارتقای آن تلاش می کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید خوبی هایکرمانشاه را برجسته و موج نگاه مثبت به استان را تقویت کنیم، گفت: امیدوارم تیترهای رسانه های استان سرشار از امید و نشاط شود و بی شک کرمانشاهی ها لایق و شایسته خدمتگزاری هستند.

برخورد قاطع با دست‌درازی به بیت‌المال

رنجبر همچنین با اشاره به هجمه اقتصادی و روانی آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: با وجود همه این فشارها، سپاهیان اسلام ابهت استکبار را را شکستند که این یک دستاورد بزرگ برای کشور است و باید قدر آن را دانست.

به اعتقاد رنجبر این دستاوردها حاصل وحدت و انسجام ملی است که با پاکدستی مدیران و نظام اداری می توان آن ها را تداوم بخشید؛ در همین راستا با هر مدیری که بخواهد به بیت المال دست درازی کند با قاطعیت برخورد می شود چنان که پیش از این هم دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی هشدار لازم را داده اند.

فرماندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی مردم‌داری و مردم محوری بود، از همه مدیران شهرستان کرمانشاه خواست که رسیدگی به محرومان و حاشیه نشینان را در صدر برنامه های خود قرار دهند و در این روزهای سخت اقتصادی دست محرومان و فقرا را بگیرند.

چرا از داشته‌های بزرگ خود به راحتی می‌گذریم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز باز شدن مرز خسروی را نشانه زنده و پویا بودن استان کرمانشاه دانست و گفت: در سایر استان ها یک دستاورد کوچک تبدیل به افتخاری بزرگ می شود اما متاسفانه ما به راحتی از کنار داشته های بزرگ خود می گذریم.

عباس سروری افزود: گرچه ما با مشکلات بزرگی مواجه هستیم اما کارهای بزرگ و آبرومندی هم در کرمانشاه در حال اجراست که لازم است از آن‌ها حمایت شود.

گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر

او به برنامه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در هفته دولت اشاره و عنوان کرد: این مراسم هفتم شهریور در مسجد غدیر شهر کرمانشاه برگزار می شود و لازم است همه دستگاه‌های مربوط در برپایی باشکوه آن مشارکت کنند.

سروری همچنین گفت: در تلاشیم که سخنرانی مهندس بازوند، استاندار کرمانشاه برای پیش از خطبه های نماز جمعه هشتم شهریور را هماهنگ کنیم.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !