تلفات انسانی جاده های کرمانشاه 27 درصد کاهش یافت


تلفات انسانی جاده های کرمانشاه 27 درصد کاهش یافت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه، از کاهش 27 درصدی تلفات انسانی در جاده های درون شهری استان خبر داد و گفت: متاسفانه جاده های ما وضعیت مناسبی ندارند.

به گزارش ایرنا، شهرام کهریزی روز یکشنبه در جمع معاونین عمرانی فرمانداری های استان افزود: همۀ فرمانداری ها موظفند از کنگاور تا مرز خسروی، پیگیر وضعیت جاده ها، امکانات رفاهی بین مسیر و امنیت مسیرهای عبوری زائران باشند.

وی از معاونین عمرانی فرمانداری های استان خواست؛ ساخت و سازهای غیرمجاز را جدی بگیرند و جلسات مبارزه با زمین خواری را حتما" تشکیل دهند و پیگیر مصوبات و اجرای آنها باشند.

کهریزی در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی و اینکه زائران برای سفر به عراق نیازی به ویزا ندارند، پیش بینی کرد بخش زیادی از زائران در اربعین امسال از مرزهای استان کرمانشاه وارد عراق شوند.
وی اظهار داشت: اوایل شهریور ماه با حضور وزیر کشور مرز خسروی به طور رسمی بازگشایی می شود و ما باید بخوبی از این قضیه استفاده کنیم.

در این جلسه که بیش از چهار ساعت طول کشید، معاونین فرمانداری ها مشکلات و معضلات شهرستانهای خود را مطرح کردند و برای پیگیری پروژه های نیمه تمام و یا طرح های مورد نیاز، خواستار پیگیری و تخصیص اعتبار از مسئولان استانداری شدند.

عمدۀ مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان فرمانداری ها مربوط به ترافیک شهری و راههای کنترل آن، آسفالت و روکش جاده های درون شهری و برون شهری، بالابردن امنیت جاده ها، رفع مشکل تصفیه خانۀ شهرستانها، عدم ارتباط مفید و مؤثر فرمانداری ها با شهرداری و شورای شهر، کمبود نیروی فنی و متخصص در فرمانداری ها، ساختمان های اداری فرسودۀ داخل شهر، فاضلاب شهرها و روستاها، روشنایی معابر شهری و روستایی، کمبود تجهیزات آتش نشانی و امکانات مدیریت بحران، لایروبی رودخانه ها، پسماندها، املاک قولنامه ای، خط کشی و علائم جاده ای، گازرسانی روستاها و برخی پروژه های نیمه تمام در شهرستانها بود که مدیران استانداری قول دادند تا حد امکان پیگیر این مشکلات خواهند بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۷۱ کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد.

۳۲۰۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری