افزایش 60 درصدی اعتبار مستمری مددجویان بهزیستی کشور


افزایش 60 درصدی اعتبار مستمری مددجویان بهزیستی کشور

ساری - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که مستمری مددجویان بهزیستی کشور امسال با افزایش 60 درصدی به میزان 2 هزار و 760 میلیارد تومان رسیده است.

دکتر وحید قبادی دانا روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست بهزیستی مازندران اظهار داشت که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، سهم بهزیستی کشور از سبد هدفمندی یارانه‌ها از ۲۴ درصد در سال گذشته به ۳۳/۳ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار ماهانه مستمری دریافت می‌کنند، افزود: متاسفانه در گذشته یک تبعیض ناخواسته برای سرپرستان خانوار معلول شکل گرفته بود که با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مجلس و دولت و همراهی معاونت برنامه و بودجه و ستاد هدفمندی یارانه‌ها سعی بر این شد که مبلغ مورد نظر برای این افراد تامین شود که افزایش میزان اعتبار مستمری در سال ۹۸ نیز به همین منظور است.

رئیس بهزیستی کشور بهزیستی را متولی اصلی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: تمامی اقدامات بهزیستی با هدف ساماندهی شرایط برای نهادینه کردن بهتر زیستن در جامعه صورت می‌گیرد.
وی آموزش و پرورش کودکان در مهد های کودک را وظیفه مهم بهزیستی در گام دوم انقلاب دانست و افزود: شاد زیستن و آموزش زندگی اجتماعی، در پی زندگی مشارکت جویانه بودن، افزایش تاب آوری و آموزش مهارت های زندگی سرفصل های اقدامات بهزیستی در مهدهای کودک است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد : بیش از ۲۸۰۰ مرکز تخصصی مشاوره و روانشناسی برای بهره‌مندی آحاد جامعه در سراسر کشور مستقر شده است که به صورت رایگان برای کاهش آسیب های اجتماعی در اختیار همه قرار دارد. .
دکتر قبادی دانا به تجمیع تمامی خدمات در دفاتر بهزیستی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت : با الگویی برگرفته از دفاتر پیشخوان دولت و با توجه به نقشه تراکم جامعه هدف، دفاتری برای سهولت بیشتر دریافت خدمات در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
وی ضمن ابراز خرسندی از استقرار دولت الکترونیک در جهت سهولت در امر نظارت خاطرنشان کرد : سیاست های سازمان به گونه ای است که ارزیابی و رصد فعالیت های شرکای اجتماعی بهزیستی توسط خودشان صورت گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در حال حاظر تعداد خانواده های خواهان فرزند از کودکان بی‌سرپرست بیشتر است گفت : سامانه ملی فرزندخواندگی برای تسهیل در پروسه فرزند خواندگی طی روزهای آینده نهایی خواهد شد.
وی افزود : سامانه دیدبان نیز برای دریافت گزارش نواقص و تخلفات در تمامی مراکز بهزیستی سراسر کشور از مهرماه آماده راه‌اندازی خواهد بود.
در مراسم امروز دکتر سید سعید آرام تکریم و دکتر جمال باقری نسامی به عنوان سرپرست بهزیستی مازندران معرفی شد.

استان مازندران دارای ۲۵۰ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی است که از این تعداد ۵۰ هزار معول جسمی و حرکتی می باشند.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود