فاز دوم سرای سالمندان شیراز با همت نیک اندیش عرصه سلامت ساخته می‌شود


فاز دوم سرای سالمندان شیراز با همت نیک اندیش عرصه سلامت ساخته می‌شود

شیراز - ایرنا- طرح های بزرگی با همت زنان و مردان نیک اندیش و خیر در شیراز و در سایر مناطق بنیان نهاده شده است ، فاز دوم سرای سالمندان شیراز نیز با ظرفیت نگهداری 400 نفر با مشارکت صمد آقاگنجی شیرازی نیکوکار این شهر ساخته می‌شود.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت دهه ولایت و امامت، روز یکشنبه در بازدیدی از سرای سالمندان شیراز واقع در منطقه رکن آباد، با بیان اینکه با توجه به افزایش تعداد سالمندان و بازنشستگان تهیه محلی مناسب برای رسیدگی به آینده سالمندان ضروری است گفت: صمد آقاگنجی شیرازی نیک اندیش عرصه سلامت با فروش زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و با ارزش بیش از یک میلیارد تومان در منطقه خانه زنیان، برای ساخت فاز دوم خانه سالمندان اقدام کرده است.

دکتر سید منصور کشفی با بیان اینکه ساخت فاز دوم سرای سالمندان شیراز در اولویت است افزود: ایجاد فضایی برای رسیدگی به امور سالمندان و بازنشستگان ،کاهش میزان افسردگی و آسیب های روحی و روانی و تبدیل سالمندان به نیرویی موثر برای انجام خدمات و ارائه بازتوانی روانی همراه با خدمات بازتوانی جسمی از اهداف راه اندازی فاز دوم سرای سالمندان شیراز است.

دکتر سیاوش بابا جعفری مدیر کمیته بازنشستگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس مرکز تحقیقات تغذیه این دانشگاه نیز در این بازدید بر پیگیری هر چه سریعتر ساخت فاز دوم سرای سالمندان شیراز، تاکید کرد و اظهار داشت: این نیکوکار عرصه سلامت، هزینه ساخت کامل فاز دوم سرای سالمندان شیراز را به عهده می گیرد و کمیته بازنشستگی دانشگاه، پیگیر این موضوع است .

فاز دوم سرای سالمندان شیراز با همت نیک اندیش عرصه سلامت ساخته می‌شودبازدید مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سرای سالمندان

مدیر عامل سرای سالمندان شیراز نیز با بیان اینکه فاز دوم سرای سالمندان برای نگهداری ۴۰۰ سالمند طراحی شده است، گفت: با توجه به شرایط برخی از خانواده‌ها، مبلغی بابت نگهداری سالمندان دریافت نمی‌ شود و کارکنان این مرکز هم ‌اکنون به دو صورت داوطلب و زیر پوشش اداره بهزیستی به سالمندان خدمات ارایه می ‌دهند.

دکتر عبدالرحیم اسدی لاری ادامه داد: برای فاز دوم این خانه سالمندان نزدیک به دو هزار مترمربع زیربنا در چهار طبقه، پیش بینی شده، اما در طراحی اولیه این پروژه هشت طبقه در نظر گرفته شده است.

سرای سالمندان شیراز از سال ۷۷ آغاز به کار کرده و هم اکنون، ۴۶ مددجو از شهرهای مختلف شیراز، مرودشت و تهران، در این مرکز خدمات دریافت می کنند، این مرکز با ظرفیت ۶۰ سالمند دارای بخش های مختلف شامل روانشناسی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و کلاس‌های آموزشی است.

۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403