اورژانس یزد 8500 مصدوم ترافیکی را به بیمارستان‌ انتقال داد


اورژانس یزد 8500 مصدوم ترافیکی را به بیمارستان‌ انتقال داد

یزد - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس یزد گفت: همزمان با آغاز سال 1398 تاکنون نیروهای امداد و نجات این سازمان، هشت هزار و 500 مصدوم حوادث ترافیکی را به مراکز بهداشتی و درمانی انتقال دادند که میانگین ماهانه این تعداد در استان یکهزار و 700 نفر است.

دکتر احمد دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع عملیات امداد و نجات که در استان انجام شد، هزار و ۵۰۰ زخمی مربوط به جاده‌های برون شهری و بقیه در درون ۲۱ شهر خصوصا در شهر یزد مرکز این استان رخ داده است.

وی از انسان، جاده، خودرو و اقلیم به عنوان چهار عامل اصلی و تاثیرگذار در وقوع حوادث رانندگی یاد کرد و اظهار داشت: بحث جاده، خودرو و اقلیم چندان در اختیار ما نیست ولی در حوزه انسان می‌توان با رعایت قوانین و افزایش دقت، حوادث را کاهش داد.

رئیس سازمان اورژانس یزد از مسیر یزد به مهریز و یزد به طبس را ۲ جاده پرحادثه استان ذکر کرد و یادآور شد: حدود ۷۰ درصد موارد تصادف در یزد مربوط به موتورسیکلت‌هاست ، باید در این خصوص با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی نسبت به کاهش وقوع تصادف اقدام کرد.

دهقان افزود: بعد از حوادث ترافیکی، عمده ماموریت‌های اورژانس یزد به ترتیب مربوط به افراد قلبی و عروقی، تنفسی، سکته‌های مغزی ، سقوط، انواع مسمومیت‌ها و خودکشی است.

به گفته دهقان در سال جاری روزانه به طور میانگین ۴۵ مورد ماموریت ،ماهانه هزار و ۴۰۰ مورد و در مجموع هفت هزار ماموریت مرتبط با حوادث ترافیکی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین موارد درخواست‌ امداد مربوط به حوادث ترافیکی است ، هزینه‌هایی که برای اورژانس پیش بیمارستانی و انتقال بیمار انجام می‌شود فوق‌العاده زیاد است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۵۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در استان یزد فعالیت دارد که ۳۰ پایگاه در جاده‌ها و بقیه در سطح شهرها ماموریت‌های محوله را انجام می دهد.

به گفته دهقان، بر اساس استاندارد باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس با ۲ دستگاه آمبولانس و در جاده‌ها نیز به ازای هر ۳۵ کیلومتر یک پایگاه ایجاد شود.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده های استان یزد از جنوب به شمال و شرق به غرب کشور و بالعکس تردد می‌کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل