به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش سرقت‌ طی چهار ماهه نخست امسال اظهار داشت: استان قم در میان سایر استانها در زمینه افزایش سرقت استان بیست و نهم بوده است.

وی ادامه داد: تشکیل کمیسیون پیشگیری از سرقت در استانداری تأثیر بسیاری در کاهش میزان سرقت در این استان داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اقداماتی که توسط پلیس قم در زمینه مبارزه با کالای قاچاق انجام گرفته است، افزود: کشف کالای قاچاق طی چهار ماهه نخست امسال ۷۳ درصد افزایش داشته است و بیش از ۱۲ میلیارد تومان حجم پولی کشفیات در این زمینه بوده است.

وی بیان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر با تمرکز بر نقاط آلوده استان طی چهار ماهه نخست امسال ۱۸ باند توزیع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات افزایش ۶۵ درصدی داشته است.

سردار آقاخانی ادامه داد: دستگیری توزیع کنندگان و نگه دارندگان مواد مخدر نیز طی این مدت سه درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص جرائم مربوط به فضای مجازی افزود: متاسفانه امسال رویکرد دشمن در زمینه جرائم به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است بنابراین نزدیک به ۶۰۰ درصد افزایش جرائم مربوط به فضای مجازی طی امسال داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: ۱۹۶ درصد افزایش کشفیات در حوزه فضای مجازی طی چهار ماهه نخست امسال وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: آمار جرائم مربوط به شرارت طی چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۱ درصدی داشته است.

وی گفت: جرائم مربوط به مسائل اخلاقی طی چهار ماهه نخست امسال کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

سردار آقاخانی در خصوص تصادفات رانندگی در جاده‌های استان قم اظهار داشت: تصادفات فوتی طی امسال در استان قم کاهش هشت درصدی داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی جرائم امنیتی طی چهار ماهه نخست امسال تصریح کرد: نزاع جمعی و فردی نیز طی این مدت در استان قم کاهش ۳۲ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه عفاف و حجاب مطالبه مسئولان و مردم بوده است، افزود: در این زمینه قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی به ریاست آیت الله سعیدی هر هفته تشکیل می‌شود که این امر نشان دهنده دغدغه مسئولان در زمینه عفاف و حجاب است.

وی برخورد با صحنه‌های زشت دلار فروشی در خیابان را از اولویت های پلیس قم دانست و اظهار داشت: در این زمینه برخی نقاط قم پاکسازی شده است و پلیس در تلاش است تا دلار فروشی در خیابان را به سمت دلار فروشی در صرافی‌ها پیش ببرد.

سردار آقاخانی بیان کرد: پس از اجرای طرح ناظر یک در زمینه جلوگیری از بدحجابی در خودروها در آینده در راستای مقابله با ناهنجاری‌ها طرح ناظر ۲ را در مغازه‌ها اجرا می‌کنیم.

وی گفت: متأسفانه از فضای مجازی و کلاهبرداری‌های اینترنتی آسیب به افراد زیادی وارد شده است زیرا اینترنت در خصوص مسائل مالی مطمئن نیست بنابراین باید آموزش لازم به مردم در این زمینه ارائه شود تا مردم بدانند که تنها باید از طریق سیستم بانکی به مبادلات مالی خود بپردازند.

فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: در زمینه استفاده از پارکینگ برای پارک خودروها و موتورسیکلت ابتدا مقرر شد که ۱۹ پارکینگ برای موتورسیکلت در نظر گرفته شود که تاکنون این پارکینگ‌ها در ۱۰ نقطه فعال شده است و به موجب آن سرقت موتورسیکلت در این نقاط به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال ‌۶ هزا و ۷۲۲ پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده شده که ۸۲ درصد از آنها به مصالحه انجامیده است، گفت: ۳۵ هزار نفر طی امسال مورد آموزش همگانی نیروی انتظامی قرار گرفتند که این آموزش‌ها فرصتی برای کاهش ناهنجاری اجتماعی بوده است.