حدود 600 نفر از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند


حدود 600 نفر از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند

مشهد- ایرنا- حدود 600 زندانی با اعمال مواد قانونی و با هدف کاهش جمعیت کیفری از ابتدای امسال تاکنون از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند.

زندان مرکزی مشهد روز یکشنبه به نقل از معاون این مرکز اعلام کرد: این زندانیان واجد شرایط در راستای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری در زندان ها پس از طی مراحل قانونی از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند.

حسین رحیمی مستندات این آزادی ها را ماده ۱۷ دستورالعمل صادره حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ریاست قوه قضائیه در خصوص ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری و همچنین ماده ۲۱۹ آئین نامه سازمان زندانها ذکر کرد و افزود: زندان مرکزی مشهد میزبان جلسات مستمر کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری اداره کل زندانها بوده که با حضور معاونان دادستان عمومی و انقلاب مشهد، معاون قضایی اداره کل زندانهای خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت و اطلاعات و جمعی از مسئولان قضایی زندان مشهد به بررسی جمعیت کیفری در زندان ها می پردازند.

وی ادامه داد: بر اساس تاکید مدیر کل زندانهای خراسان رضوی مبنی بر استفاده از ظرفیت های قانونی در ساماندهی جمعیت کیفری، روسا و مدیران زندان ها می توانند با استناد به مواد قانونی یاد شده پیشنهاد آزادی زندانیان واجد شرایط را به مقام قضایی حوزه نظارت بر زندان ارائه دهند.

۱۱ زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیر پوشش اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی است.

شمار زندانیان استان خراسان رضوی با ۶.۴ میلیون نفر جمعیت از ۲۲ هزار نفر در سال گذشته به ۱۶ هزار نفر در سال کنونی کاهش یافته است.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید