رییس پژوهشکده شورای نگهبان: تهدیدات خارجی و آسیب‌های داخلی باهم مرتبطند


رییس پژوهشکده شورای نگهبان: تهدیدات خارجی و آسیب‌های داخلی باهم مرتبطند

بجنورد- ایرنا- عضو حقوقدانان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: تهدیدات خارجی و آسیب‌های داخلی در ارتباط با هم هستند و هرچه آسیب‌های داخلی بیشتر شود به همان نسبت بروز تهدیدات خارجی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا سیامک ره‌پیک روز یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: آن چه امروز برای مدیریت کشور اهمیت دارد، این است که تلاش جهادی در رفع آسیب های اجتماعی انجام شود.

وی افزود: همه تلاش ها باید در جهت خدمت به مردم باشد و در حالی که نقش مردم در همه صحنه ها بی بدیل است و آنان حامی اسلام و رهبری هستند و باید تا آنجا که امکان دارد کاهش آسیب ها در جامعه پیگیری شود.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات و نقش شورای نگهبان در این عرصه، بیان کرد: وظیفه شورای نگهبان نظارت است و چه بر مصوبات مجلس و چه در انتخابات، و آن چه برای شورای نگهبان اهمیت دارد انجام وظایف نظارتی بر اساس قانون است.

وی گفت: در بررسی صلاحیت ها و پرونده ها و نظارت بر انتخابات، هیچ معیاری در مورد جناح بندی سیاسی نداریم و اساسا چنین معیاری مورد توجه نیست و آن چه مورد توجه است ضوابط قانونی است.

ره‌پیک خاطرنشان کرد: در انتخابات آینده نیز با همین مشی و روش و با توجه به وظایفی که داریم کار خواهیم کرد. و با مجریان انتخابات و وزات کشور ودستگاه قضایی همکاری خواهیم کرد تا در آنچه به عنوان حق مردم معرفی می شود، خللی صورت نگیرد.

این عضو حقوقدانان شورای نگهبان افزود: البته در این زمینه همه باید همکاری کنند تا این حق هم به شکل واقعی رعایت شود و هم مصون از آسیب باشد و امیدواریم نتیجه انتخابات هم قابل قبول و هم مثبت برای کارآمدی کشور باشد.

ب/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل