انعقاد قرارداد 2215 واحد روستایی با بانکها / لرستان رتبه اول در پیشرفت بازسازی


انعقاد قرارداد 2215 واحد روستایی با بانکها / لرستان رتبه اول در پیشرفت بازسازی

رییس ستاد بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: در سیل سال 98 ، تعداد 5 استان معین و ستاد استان لرستان بعنوان استان میزبان در بازسازی مناطق سیل زده لرستان مشارکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، علی پاپی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در خرم آباد گفت: بازسازی پلدختر توسط استان اصفهان،معمولان توسط استان اردبیل، شهرستان چگنی توسط استان مرکزی،نورآباد توسط استان قزوین ، الیگودرز و ازنا نیز توسط کردستان در حال انجام کار و ارائه خدمات به مردم هستند.

بازسازی ۸ شهرستان زیرنظر ستاد لرستان

وی افزود: کار بازسازی ۸ شهرستان دیگر استان توسط ستاد بازسازی استان که بنیاد مسکن استان لرستان می باشد در حال انجام می باشد حدود ۸ شهرستان زیر مجموعه ستاد بازسازی استان لرستان از ابتدای سیل تابحال مشغول ارائه خدمات به مردم سیل زده در امر تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی هستند.

رییس ستاد بازسازی لرستان با بیان اینکه ۸ شهرستان زیرمجموعه ستاد لرستان شامل: خرم آباد ،بروجرد، دورود، سلسله، سپیددشت، کوهدشت،رومشگان و بخشی از پلدختر می باشد اظهار داشت: در این شهرستانها تعداد ۲۳۷۰ واحد روستایی خسارت دیده در حال ساخت هستند و تعداد ۱۴۵ واحد شهری نیز در دست احداث می باشد که از مجموع واحدهای روستایی ۱۰۰ درصد آنها به بانک معرفی شدند

۲۲۱۵ واحد روستایی موفق به انعقاد قرارداد شدند

پاپی که خود یکی از مهندسین باتجربه و کارکشته بنیاد مسکن لرستان می باشد می افزاید : ۲۲۱۵ واحد روستایی موفق به انعقاد قرارداد شدند همچنین تعداد ۲۰۸۴ واحد روستایی آورابرداری شده ، ۱۹۳۱ واحد پی کنی، ۱۲۶۹ واحد آرماتور بندی ،۱۹۸۹ واحد فوندانسیون شده ، تعداد ۳۰۹ واحد دیوار چینی ، اجرای سقف ۲۳۶ و کف سازی ۱۷، گچ وخاک ۱۴ و موارد دیگری که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند همچنین واحدهایی که در مرحله نماکاری و بهره برداری هستند ۴ واحد می باشد.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی لرستان رتبه اول پیشرفت فیزیکی را در بین ستادهای بازسازی کسب کرده افزود: باتوجه به تلاش همه عوامل اجرایی،مهندسین و مدیران بنیاد مسکن و موفقیت عملکرد در سطح کشور ، یک دستاورد برای بنیاد مسکن لرستان محسوب گردیده که البته در سطح کشور مورد تشویق قرار گرفت.

۲۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل گردیده است

علی پاپی در ادامه تصریح کرد: تاکنون در دوماهه اخیر میانگین ۲۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل گردیده است تعداد بیش از ۳۱۰ واحد نیز کار اجرای سقف و دیوار چینی آنها نیز به اتمام رسیده که پیشرفت بسیار مثبتی دارند و براساس زمان بندی تا پایان سال بایستی همه واحدها تکمیل و تحویل مالکین گردند.

رییس جوان و باانگیزه ستاد بازسازی بنیاد مسکن لرستان در مورد واحدهای احداثی شهری نیز گفت:تعداد ۱۴۵ واحد مسکونی شهری احداثی داشتیم که ۵۵ واحد آن به بانک معرفی شده تعداد ۴۳ واحد موفق به انعقاد قرارداد شدند ۲۸ واحد پی کنی ،۱۶ واحد آرماتوربندی،۱۲ واحد فوندانسیون و ۱۰ واحد اسکلت بندی و دیوار چینی و سقف ۸ واحد نیز انجام پذیرفته است.

وی میزان اعتبار اعلام شده براساس تعداد واحدهای تعمیری شهری و روستایی استان را ۱۸۰۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۵۷۱ واحد تعمیری توسط ستاد بازسازی بنیاد لرستان انجام می گیرد و خوشبختانه ۱۰۰ درصد اعتبار تعمیری را در این حوزه جذب کردیم.

معرفی ۲۹۵۱ واحد به بانک جهت دریافت تسهیلات معیشتی

پاپی اعتبار پرداخت شده تسهیلات معیشتی سیل زدگان را در حوزه بازسازی استان لرستان ۶۱۸۱ واحد بیان کرد و گفت: ۲۹۵۱ واحد مسکونی را جهت دریافت تسهیلات معیشتی به بانک معرفی کردیم و تاکنون ۲۱۷۹ واحد نیز که معرفی شدند منجر به انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات شده است.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن لرستان در ادامه اشاره ای به میزان تسهیلات پرداختی کرد و توضیح داد: تاکنون ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات تعمیری، ۹۹ میلیارد تومان تسهیلات معیشتی،۹۵ میلیارد تومان احداثی روستایی، ۷ میلیارد تومان احداثی شهری تسهیلات به مردم توسط ستاد بازسازی استان لرستان پرداخت شده است.

وی در پایان گفت: همچنین مبلغ ۲۳ میلیارد تومان بلاعوض احداثی روستایی و بیش از ۱ میلیارد تومان بلاعوض شهری پرداخت شده،۳۲ میلیارد تومان بلاعوض تعمیری ،۳۰ میلیارد تومان نیز معیشتی و ۸۶ میلیارد تومان نیز بلاعوض پرداخت گردیده است.

۴۶

کد خبر 1290835

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر