مسابقات ورزشی دانش آموزان به جای سالن در خود مدرسه برگزار می شود


مسابقات ورزشی دانش آموزان به جای سالن در خود مدرسه برگزار می شود

شهرکرد- ایرنا- نائب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور از اجرای طرح ورزشی مدارس میزبان از مهرماه سالجاری در کشور اجرا می شود و گفت:مسابقات ورزشی دانش آموزان به جای سالن در خود مدرسه برگزار می شود.

نرگس تقی زاده مقدم روز یکشنبه در حاشیه برگزاری سی امین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح ، مسابقات در سطح منطقه، شهرستان و ناحیه به میزبانی مدارس با اولویت مدارسی که دارای سالن ورزشی باشد ، برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح در مدارس، مسابقات ورزشی دانش آموزان به جای سالن های ورزشی در خود مدارس برگزار می شود که زمینه افزایش شادابی، نشاط و پویایی در مدارس را فراهم می کند تا تمام دانش آموزان، عوامل اجرایی مدرسه تیم را در مسابقات همراهی می کنند.

به گفته وی، در مسابقات ورزش دانش آموزی در مدارس کشور ۱۶ رشته ورزشی که در المپیک دانش آموزی جهان در سال ۲۰۲۰ در چین برگزار می شود ، اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: اولویت برنامه های ورزشی امسال در سطح مدارس کشور با دانش آموزان دختر است.

تقی زاده مقدم افزود: مسابقات ورزش دانش آموزی کشور زمینه استعدادیابی ورزشکاران برتر برای اعزام به مسابقات جهانی را فراهم می کند تا طبق تقویم فدراسیون جهانی تیم های برتر به مسابقات جهانی اعزام شوند.

وی گفت: در مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزی و مسابقات دهه فجر سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار دانش آموز و عوامل اجرایی و داور شرکت داشتند.

نائب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: سیاست مدرسه محور در مسابقات ورزشی در اولویت قرار دارد و تیم ها براساس دستورالعمل مدرسه قهرمان ، کانون قهرمان در این مسابقات شرکت می کنند و اعزام ها ومسابقات بین المللی به صورت مدرسه قهرمان است.

تقی زاده مقدم اظهار داشت: برنامه های معاونت تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش بر اساس خطوط اصلی سند تحول بنیادین تدوین شده است و معاونت تربیت بدنی مدرسه محوری است.

به گزارش ایرنا، سی امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول کشور از ۲۶ تا ۳۰ مردادماه در ۳ رشته شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی در شهرکرد برگزار می شود.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی