ساخت و ساز غیرمجاز شهری موجب تضعیف حقوق شهروندی می شود


ساخت و ساز غیرمجاز شهری  موجب تضعیف حقوق شهروندی می شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تخلف در ساخت و سازهای شهری و ساخت های غیرمجاز موجب تضعیف شدن حقوق شهروندی در آینده جامعه خواهد شد.

اقبال عباسی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ماده ۵ چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رعایت قوانین راه و شهرسازی، توجه به ضوابط و پرهیز از نظر غیرکارشناسی در تغییر کاربری ها همواره باید مورد توجه مسئولان باشد.
وی، از مجوز دارا بودن بناهای مرکز استان ابراز رضایت کرد و گفت: نبود واحدهای مسکونی غیرمجاز و حاشیه نشینی موجب متمایز کردن مرکز استان با دیگر استانهای کشور شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۸۶ هکتار بافت فرسوده در شهرکرد تصریح کرد: حدود ۴۲۰ هکتار بافت فرسوده الحاقی محلات بازآفرینی غرب شهرکرد اشکفتک ، چالشتر، مهدیه است که با بازآفرینی و ساماندهی آن تحولی در مرکز استان ایجاد خواهد شد .

وی ، دغدغه دولت دوازدهم در بازآفرینی شهری را گامی در توسعه شهری عنوان و تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری مرکز استان در نظر گرفته شده است.

عباسی یکی از دلایل بروز حوادث طبیعی در نقاط مختلف استان را گستردگی محدوده جغرافیایی عنوان کرد و گفت: توجه نکردن به قوانین ساخت و ساز موجب خسارت جبران ناپذیر خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، تصویب چندین طرح جامعه شهر در سطح استان و بررسی و اعمال قانون تراکم ساخت چندین واحد مسکونی و آموزشی در شهرکرد از مصوبات اعضای کمیسیون ماده ۵ بود.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی