حب امام علی(ع) نقش انسان‌ساز دارد


حب امام علی(ع) نقش انسان‌ساز دارد

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: علم، منطق و اخلاق برگرفته از سیره اهل بیت(ع) بهترین راهبرد تعلیماتی بوده و زمینه رشد شخصیتی را برای افراد و به‌ویژه جوانان مهیا می‌کند؛ در این میان حب امیرالمؤمنین، امام علی(ع) در دل مؤمنین نقش انسان‌ساز دارد.

حب امام علی(ع) نقش انسان‌ساز دارد

علی اکبر مداح، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در حاشیه دوره آموزشی تخصصی، گفتمان‌سازی و ترویج سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و تشریح جامع نظام جامع مسابقات قرآنی و تشریح نظام توسعه وقف قرآنی کشور که امروز، 27 مرداد در محل سالن کنفرانس مرکز آموزشی فدک اوقاف شهر مقدس مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: چند اصول دعوت به دین است که موجب زمینه‌سازی ظهور حجت خدا، حضرت صاحب‌الزمان‌(عج) می‌شود.

وی توضیح داد: اصل عدم تحقیر شدن دعوت شونده به سمت دین، اصل تدریج گام به گام در دعوت، اصل موضوعشناسی در باب دین، اصل زمان‌شناسی و مکان‌شناسی بخشی از اصول بنیادین عملی و اعتقادی به منظور دعوت افراد و به‌خصوص نسل جوان جامعه جهت زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت، حضرت بقیة‌الله اعظم(عج) است.

مداح در ادامه با تأکید بر اینکه جوانان کشور افرادی معتقد و متدین هستند، افزود: امروز جوانان ما نیاز به کار، تلاش و مشارکت در برنامه‌های اجتماعی دین‌محور و توحیدی دارند و همه ارگان‌های متولی باید زمینه‌های آن را برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فراهم کنند.

وی اضافه کرد: مسابقات، برگزاری کلاس‌های قرآنی، فرهنگ معارفی، مطالعه و آشنایی با سیره معصومین(ع) بهترین ظرفیت برای رشد شخصیتی، اعتقادی و اجتماعی جوانان جامعه به خصوص در ایام فراغت است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با بیان اینکه کلام و احادیث اهل بیت(ع) نور هستند و بسیاری با کلام اهل بیت(ع) به سمت دین جذب شدند، گفت: علم، منطق و اخلاق که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) بهترین راهبرد تعلیماتی بوده و زمینه رشد شخصیتی را برای افراد و به‌ویژه جمعیت جوانان پر شور و با نشاط جامعه مهیا می‌کند؛ در این میان حب امیرالمؤمنین، امام علی(ع) در دل مؤمنین نقش انسان‌ساز دارد.

وی در ادامه با اذعان به اینکه دشمن به دنبال ایجاد دو قطبی کاذب در جامعه است، بیان کرد: مباحث موضوع‌شناسی علمی، فرهنگی و گفتمان‌های قرآنی را باید در مساجد، مراکز دینی و بقاع متبرکه برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کنیم و این دوره‌ها بهترین فرصت برای کسب مهارت‌های زندگی است.

مداح با بیان اینکه فیلترگذاری بر علم و بصیرت مردم جامعه یکی از حربه‌های شکننده دشمنان اسلام است، تأکید کرد: جامعه‌ای که سلاح ایمانش را از دست بدهد، دشمن می‌تواند با تهاجم فرهنگی بر جوانان و حریم خانواده ضربه بزند؛ لذا دشمن به دنبال خلع سلاح ایمانی مؤمنین و غفلت متولیان فرهنگی و برنامه‌ریزان جامعه بوده و این یکی از حربه‌ها و هجمه‌های تاکتیکی دشمن است.

گسترش روحیه جهادی و انقلابی؛ روشی تربیتی در جوامع اسلامی

وی در پایان گفت: آن کسانی که جامعه را به سمت دین، فرهنگ، معنویت و معارف دعوت می‌کنند در اصل روحیه جهادی را در جامعه فعال می‌کنند و گسترش روحیه جهادی و انقلابی یک روش تربیتی در جوامع اسلامی است.

حامد فکوری

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022