تسلط ارتش سوریه بر اطراف خان شیخون


تسلط ارتش سوریه بر اطراف خان شیخون

نیروهای سوری محل تجمع گروه های تروریستی را هدف قرار می دهند تا باقیمانده های استان ادلب را نیز آزاد کنند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الاخباریه سوریه؛ ارتش سوریه تسلط خود را بر اطراف شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب گسترش داد.
نیروهای ارتش سوریه عملیات خود را ضد گروه های تروریستی و مراکز استقرار آنها در حومه جنوبی ادلب ادامه دادند و مناطق تحت کنترل خود را در اطراف شهر خان شیخون گسترش دادند . این در حالی است که خسارات سنگین جانی نیز به تروریستها وارد کردند همچنین تجهیزات تروریستها را نیز منهدم کردند.
اسامه الشاب خبرنگار الاخباریه سوریه در گزارشی گفت یگانهای ارتش سوریه پس از درگیری های شدید با گروه های تروریستی توانستند شهرکهای عابدین و حرش عابدین را بازپس بگیرند . این شهرکها در کنار شهرک الهبیط قرار دارند و نیروهای ارتش قبلا شهرک الهبیط را آزاد کرده بودند. همچنین همانطور که در تصویر می بینید یگانهای ارتش سوریه توانستند شهرک حرش عابدین را نیز آزاد کنند. گروه های تروریستی از این شهرک به عنوان پایگا هایی برای آموزش نظامی نیروهای خود استفاده می کردند که از بزرگترین پایگاه های نظامی به شمار می رود. تسلط نیروهای ارتش بر این شهرکها به تأمین امنیت محورهای پیشروی ارتش سوریه کمک می کند.
نیروهای سوری محل تجمع گروه های تروریستی را هدف قرار می دهند تا باقیمانده های استان ادلب را نیز آزاد کنند.
یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت: «منطقه عابدین و حروش عابدین و اطراف آن را بازپس گرفتیم؛ نیروهای ارتش پیشروی خود را به سمت روستاهای مجاور ادامه می دهند. عابدین از تپه های مهم و راهبردی است».
یکی دیگر از نیروهای ارتش نیز گفت: «تعدادی از مناطق را در اینجا بازپس گرفتیم و خسارات سنگین به تروریستهایی که در شهرک عابدین حضور داشتند وارد کردیم ان شاء الله پیشروی را به سمت خان شیخون ادامه می دهیم . این شهرک به دلیل تسلط بر دیگر شهرکهای حومه جنوبی ادلب از موقعیت راهبردی برخوردار است».


خبرنگار با اشاره به تونلهایی که تروریستها حفر کرده اند گفت: همانطور که مشاهده می کنید این ها برخی از تونلهایی است که گروه های تروریستی حفر کرده اند و در آن سنگر گرفته بودند . این تونل ها در شهرک ام زیتونه قرار دارد که ارتش سوریه دیروز آن را آزاد کرد.در این شهرک بیش از 10 تونل شناسایی شده است که تروریستها در این مناطق سنگر می گرفتند آنچه در حومه جنوبی ادلب قابل ملاحظه است همین تونلهاست که گروه های تروریستی استفاده می کردند. این ها تونلهایی است که تروریستها در حومه جنوب ادلب کنده اند. گروه های تروریستی مستقر در این مناطق از این تونلها برای مخفی شدن و سنگر گرفتن استفاده می کردنداما نیروهای ارتش سوریه با پیشروی به سمت این مناطق توانستند این مناطق و تونل های آن را به تسلط در آورند و آنها را از تروریستها پاکسازی کنند.
یکی دیگر از نیروهای سوریه نیز گفت: «عابدین بر روستای رکایا و کفرسجنه مسلط است و دایره محاصره را بر خان شیخون افزایش می دهد مسیر پیشروی از طریق بزرگراه موجود آسان تر خواهد بود. بنابراین تروریستها دراین مناطق تلاش می کنند هرچه در اختیار دارند به عقب بازگردانند تا به دست ارتس سوریه نیفتد».
خبرنگار افزود: ارتش سوریه به نزدیکی شهر خان شیخون رسیده است زیرا گروه های تروریستی مستقر در اطراف آن را نابود کرده اند. گروه های تروریستی از هم فروپاشیده اند از اینرو ارتش سوریه قصد دارد استان ادلب را از دست تروریستها آزادکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟