حمله به الشیبه، سرآغاز حملات بزرگ هوایی علیه عربستان


حمله به میدان نفتی الشیبه، سرآغاز مرحله جدیدی از حملات گسترده هوایی علیه عربستان سعودی است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المیادین، در مرحله جدیدی از بازدارندگی راهبردی، میدان نفتی الشیبه در شرق عربستان هدف حمله ده فروند پهپاد از نوع قاصف ۲ قرار گرفت. این پهپاد‌ها بیش از هزار کیلومتر مسافت را طی کردند تا ضربه بی سابقه‌ای به ائتلاف بزنند. صنعا می‌گوید تاسیسات نفتی عربستان در تیررس موشک‌ها و پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارد.
سرتیپ عابد الثوار کارشناس مسایل نظامی در صنعا به المیادین گفت: ما در مرحله جدیدی از بازدارندگی راهبردی قرار داریم. این بازدارندگی متکی به پهپاد‌هایی است که وارد آسمان عربستان می‌شوند بیش از هزار کیلومتر را در آسمان این کشور طی می‌کنند تا به اهداف خود برسند؛ بنابر این عملیات وارد مرحله نظامی جدیدی شده است. نیرو‌های مسلح یمن ثابت کردند که توانایی ارسال اسکادران از پهپاد‌ها را دارند تا آسمان عربستان را پوشش دهند.
در ادامه این گزارش آمده است: هدف قرار گرفتن میدان نفتی الشیبه، چند ساعت پس از حمله به فرودگاه بین المللی اب‌ها و به تعطیلی کشاندن آن، صورت گرفت. ناظران معتقدند، امارات هم با حملات هوایی فاصله زیادی ندارد. هدف قرار دادن میدان نفتی الشیبه که فقط ده کیلومتر با مرز‌های امارات و چهل کیلومتر با ابوظبی فاصله دارد، حامل پیام مهمی بود.
سرتیپ خلبان عبدالله الجفری تحلیلگر نظامی در صنعا به المیادین، گفت: این حمله بسیار مهم بود و امارات باید پیام این حمله را درک کند و بداند که از این حملات دور نیست. همانطور که در گذشته فرودگاه‌های ابوظبی و دوبی و تاسیسات هسته‌ای براکه هدف قرار گرفت، دیگر تاسیسات در امارات هم در تیررس نیروی پهپادی و موشکی یمن قرار دارد.
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: میدان نفتی و پالایشگاه الشیبه، دارای بیشترین ذخایر راهبردی عربستان است و صنعا با هدف قرار دادن آن بار دیگر تهدیدات خود را عملی کرد که عملیات بعدی گسترده‌تر و بزرگتر خواهد بود. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ثابت کردند که توانایی ضربه زدن به ارکان اقتصادی و نظامی ائتلاف را دارند. مرحله جدید از حملات گسترده، با هدف قرار گرفتن میدان نفتی الشیبه آغاز شد و ناظران معتقدند حملات بعدی بزرگتر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد