منتظری: دادگاه‌های عمومی در اتاق‌های دربسته اثر اجتماعی خوبی ندارد


منتظری: دادگاه‌های عمومی در اتاق‌های دربسته اثر اجتماعی خوبی ندارد

بجنورد- ایرنا- دادستان کل کشور گفت: برگزاری دادگاه‌های عمومی در اتاق‌های دربسته، اثر اجتماعی خوبی ندارد، در حالی که پخش دادگاه‌هایی که جنبه عمومی دارند در رسانه‌ها و صدا وسیما می‌تواند در کاهش و پیشگیری از جرائم مؤثر باشد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد منتظری، روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای اداری خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پرونده‌های مهم مرتبط با مفاسد اقتصادی، پیش از قطعیت حکم و در فرآیند رسیدگی، قابلیت پخش پیدا کرده‌اند که همین مقدار از پوشش رسانه‌ای نیز مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه اولویت حقوق عامه در استان ها متفاوت است، اظهار داشت: حقوق عامه جنبه‌های بسیار گسترده‌ای در کشور دارد و در دو سال اخیر و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دستگاه‌های قضایی، به‌طور جدی‌تری در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان کل کشور، تجاوز به منابع طبیعی و اراضی، کوه‌ و زمینخواری‌های گسترده، تجاوز به سواحل دریاهای جنوب و شمال کشور و جنگل‌ها را از مصادیق حقوق عامه برشمرد و افزود: در حوزه سلامت و حمل‌ و نقل نیز حقوق عامه رعایت نمی‌شود که دادستان ها به این حوزه ورود می‌کنند و اقدامات خیلی خوبی نیز تاکنون انجام‌ شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده رئیس‌کل سابق بانک مرکزی گفت: این پرونده رسیدگی شده اما بخشی از آن باقی مانده و در حال انجام است.

دادستان کل کشور در مورد پرونده‌های مدیران دوتابعیتی نیز گفت: پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی اعلام شود مورد بررسی قرار می‌گیرد که تاکنون مواردی نیز اعلام‌ شده و بررسی لازم انجام‌ شده است.

ب/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس