لزوم الگوی سازی در تمام زمینه‌های ایثارگری


لزوم الگوی سازی در تمام زمینه‌های ایثارگری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم الگوی سازی برای تمام گروه‌های جامعه در زمینه ایثارگری تأکید کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سید عباس صالحی در مراسم جشن ایثار که در سالن نمایش معاونت سینمایی این وزارتخانه برگزار شد گفت: باید برای تمام رده‌های سنی، قومیت ها، ادیان، گروه‌های صنفی و تمام رده‌های اجتماعی الگو‌های مناسب به منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ارائه شود.
وی افزود: الگوی سازی باید فارغ از تک اثر به صورت جریانی با محتوای مناسب باشد به گونه‌ای که هر گروه از اجتماع بتواند براحتی با الگوی ایثار و شهادت همزاد پنداری کند.
آقای صالحی اضافه کرد: باید الگو‌های ایثار و شهادت در رفتار، کردار و گفتار جامعه هدف تأثیر گذار باشد.
وی بر لزوم توجه به بخش‌های کمتر دیده شده در تاریخ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: هر چند با حضور هابیل در ابتدای خلقت شهادت رقم خورده است، اما این کربلاست که برای تمام گروه‌های سنی، اقوام، مذاهب الگوی‌هایی مناسب از شهادت ارائه کرده است.
­وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک اعیاد قربان و غدیر (دهه امامت و ولایت) و سالروز بازگشت آزادگان گفت: بیشتر آزادگان از جانبازان نیز محسوب می‌شوند و درد و رنج اسارت را همچنان به دوش می‌کشند.
وی افزود: از ۴۳ هزار آزاده، ۲۹ هزار نفر جانباز ۲۵ تا ۳۹ درصد هستند و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دیگرشان نیز جانباز ۴۰ تا ۴۹ درصد هستند.
آقای صالحی گفت: ایستادگی و مقاومت آزادگان نماد حقیقت و موفقیت مقاومت است، زیرا آنان با وجود درد و رنج جسمی مقاومت کردند و هرگز روح شان را تسلیم دشمن نکردند.
­وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف این وزارتخانه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است افزود: توجه به مفهوم ایثارگری در فرهنگ، هنر و ادبیات ضروری است.
وی با اشاره به اینکه دفتر ایثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور توجه به این فرهنگ در تمام معاونت‌ها و بخش‌های این وزارتخانه می‌کوشد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ کهن ایران و بویژه تاریخ معاصر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور وجود دارد، اما باید در فرهنگ و هنر و ادبیات بیش از پیش به آن توجه شود.
آقای صالحی افزود: استفاده از ظرفیت‌های همکاران ایثارگر در این وزارت خانه به منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها ضروری و مفید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی