تماشای از پشت شیشه ها بر صحنه تئاتر انزلی


تماشای  از پشت شیشه ها  بر صحنه تئاتر انزلی

رشت-ایرنا- گروه تئاتر فرهنگ انزلی نمایش از پشت شیشه ها نوشته اکبر رادی را به کارگردانی محسن حسین زاده روی صحنه می برد.

بازیگران این نمایش محمد وثوق مهر،سحر محمدی، مهیار قلی زاد، مهین مرزی،مریم صیاد امین و دیگر عوامل نمایش نیز منشی صحنه : مریم صیاد امین، نور و صدا : کوثر غریب، گریم : سروناز سلطانی، ساخت دکور : سید کریم حسینی، طراح گرافیکی و تیزر : امیر دشتوایی هستند.

از "پشت شیشه ها" راوی زندگی زن و شوهری از طبقه ی متوسط جامعه است. شوهری که در خواندن و نوشتن غرق است و زنی که معلمی می کند و به سختی و با امیدواری سعی می کند زندگی شان و روزمره گی شان و رابطه اش با همسرش را بهتر و بهتر بکند . زمان برای آنها در این نمایشنامه به سرعت در حال جویده شدن و خورده شدن و گذشتن است. گذشتن از بامداد به غروب. از جوانی به پیری. از نور و درخشندگی به تاریکی و خاکستری. زمان گاهی از ما بین یک گفتگو پرواز می کند و گفتگوی بعدی را سال ها به جلو می راند. بامداد و مریم که انگار در همان اوان جوانی شان به خانه ای که صحنه ی نمایشنامه است آمده اند، به مرور و به رغم امیدواری ها و طرح و نقشه هایی که دارند در همان خانه و در پشت شیشه هایش غرق می شوند. بامداد دارد چیزی می نویسد. چیزی که صداهای آن چیز را همیشه در سرش می شنود. چیزی که قرار است عصاره همه ی زندگی شان باشد. خودش می داند آن چیزی که می نویسد سال ها طول خواهد کشید. و مریم دلبستگی هایی دارد، مخصوصاً به طبیعت و گل و گیاه و باران و فضای گشوده. معمولاً علایق اش را با شدت بیشتری درباره ی اینها بر زبان می آورد. و در زندگی همه ی دغدغه اش پیشرفت و سفر و شاد بودن است.

در مقابل اینها زن و شوهر دیگری هستند با شم اقتصادی بالا و با رانت های سیاسی/اجتماعی خاصِ خودشان. با مرزهای اخلاقی ای که نمی شناسند. اینها چون مگس هایی وزوزکننده در می آیند و مدام از ایده های موفقیت شان می گویند، باری هر چه این زن و شوهر مراتبِ موفقیت های اقتصادی شان را بالاتر می برند بیشتر انگار تنها تر و افسرده تر و مریض تر می شوند . به مرور انگار زشت و کریه می شوند . در مقال آنها بامداد و مریم هم روز به روز و سطر به سطر بیشتر در همان صحنه و در همان خانه و در همان امید ها و آرزو ها غرق می شوند . بیشتر و بیشتر از نوشته ی همچنان در حال نوشته شدن ِ بامداد می گذرد که قرار بود وقتی تمام شد برای مریم بخواندش . و در این مدت هر بار دلخوشی هایی و امید هایی و قول و قرار هایی پشت شیشه های آنها می آید و روزمره گی هایی در خانه ی شان می خزد و آن دو فقط پیر می شوند و هر بار از پشت شیشه های همان صحنه ، زمستان و بهار و باران و پیر شدن شهر را نگاه می کنند .

از پشت شیشه ها را ۲۷ الی ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸، ساعت ۲۰:۳۰ در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی در خیابان معلم می توانید به تماشا بنشینید.

6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا