567 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شد


567 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - 567 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه (چهار ماه نخست) در استان کردستان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشف این میزان مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱۶ درصد افزایش یافته است

سردار آزادی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۹ معتاد متجاهر از خیابان‌های شهر جمع‌آوری شدند، افزود: در این مدت ۴۵ قاچاقچی مواد مخدر، ۲۳۱ خُرده فروش و ۶۰۹ حمل کننده هم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی یادآور شد: پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان هم در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز ۷۶۰ نفر را دستگیر، پنج باند را منهدم کرد و ۲۷۶ کیلوگرم مواد مخدر را کشف کرد.

فرمانده انتظامی کردستان در رابطه با جرایم فضای مجازی هم گفت:‌ در چهار ماهه گذشته از سال جاری درصد وقوع جرائم فضای مجازی ۱۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار آزادی با بیان اینکه بیشترین جرائم با ۳۲۲ درصد افزایش مربوط به جرائم مالی است، افزود:‌ در این مدت میزان کشف جرائم فضای مجازی ۱۰۵ درصد افزایش یافته البته پلیس فتا در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی ۱۵۷ کارگاه و نشست آموزشی با اقشار مختلف مردم برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۴ نمایشگاه پیشگیری از جرائم سایبری برگزار شده و پنج هزار حلقه لوح فشرده حاوی پیام‌های آموزشی توزیع شده است.

سردار آزادی با بیان اینکه استان کردستان از نظر سرقت در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد و از لحاظ امنیت در در میان هفت استان امن کشور قرار می‌گیرد، گفت: میزان کشفیات سرقت هم در این مدت ۳۴ درصد افزایش یافته ولی هیچگونه سرقت مسلحانه‌ای روی نداده است.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی کردستان هم گفت: ۱۱ هزار و ۸۲۶ مورد تماس با مرکز ۱۹۷ صورت گرفته که در مقایسه با سال گذشته ۶۸ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ علی لقایی افزود: در این مدت با بررسی میزان تماس‌ها مشخص شد میزان انتقاد از عملکرد پلیس ۱۴ درصد کاهش، میزان پیشنهادات ۱۸۰ درصد افزایش و میزان تقدیر و تشکر ۹ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات مستقیم چهره به چهره فرمانده انتظامی و مسئولان انتظامی کردستان با مردم هم ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی