هلال احمر ساوه در سیل امسال نقش پررنگی در امداد و نجات داشت


هلال احمر ساوه در سیل امسال نقش پررنگی در امداد و نجات داشت

ساوه - ایرنا - معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در رویدادها و حوادث مختلف از جمله سیل اوایل سال جاری نقش پررنگی در عملیات امداد رسانی و نجات هموطنان ایفا کرد.

به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز یکشنبه در آیین جشن غدیر و تجلیل از خادمان هلال احمر در سالن اجتماعات این جمعیت،‌ افزود: این نهاد مردمی از ارکان مهم و تاثیر گذاری است که برای مردم قابل اعتماد است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با رویه نوعدوستی و توجه به تسکین آلام همه انسانها فارغ از هر نژاد و دین در انجام رسالت های خود کوشا است.
فرماندار ساوه گفت: هلال احمر در واقع جهانی می اندیشد اما محلی عمل می کند و مانند یک ارتش مهربانی در کشور است که در همه بزنگاه ها و بحران ها به نجات جان انسان ها می شتابد.
وی افزود: مردم ایران خدمات هلال احمر در ۴۰ سال اخیر و در هنگام مصائب عمومی به خصوص سیل اخیر و زلزله کرمانشاه را از یاد نخواهند برد.
معاون استاندار مرکزی گفت: درد اصلی جهان اسلام شناخت نداشتن و بی بصیرتی در مقاطع مختلف تاریخی است که باید همه ارکان جامعه برای روشنگری رخدادهای تاریخی از جمله واقعه غدیر تلاش کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه نیز گفت: رمز ماندگاری این نهاد، مردمی بودن و اعتماد به مردم است که با بهره گیری از ظرفیت جوانان در همه عرصه ها به پشتیبانی از نظام اسلامی پرداخته است.

«سید لقمان حسینی» افزود: خانواده هلال احمر برای تقویت این اعتماد و حضور بیشتر اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان تلاش خواهد کرد.
وی گفت: یکی از موثرترین و مهمترین منابع هر سازمان، نیروی انسانی تربیت شده و توانا است که باعث پویایی و تنوع منابع می شوند و جمعیت هلال احمر اکنون دارای چنین سرمایه ای است.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه اظهار داشت: در این شهرستان نیز برای توانمندسازی کارکنان، دوره های آموزشی مختلف به صورت تئوری و عملیاتی در دستور کار می باشد.

در این مراسم از خیران و داوطلبانی که در امدادرسانی سیل امسال مشارکت داشتند و همچنین اعضای تیم دادرس هلال احمر ساوه که با مشارکت آموزش و پرورش در رقابت های المپیاد کشوری نایب قهرمان شدند، تجلیل به عمل آمد.

جمعیت هلال احمر ساوه دارای یک هزار و ۲۰۰ عضو داوطلب می باشد.

۶۵۳۹/۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید