بازار مواد اولیه کفش به تعادل رسید/ نمایشگاه تبدیل به فروشگاه شده است


بازار مواد اولیه کفش به تعادل رسید/ نمایشگاه تبدیل به فروشگاه شده است

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: یکی از راه‌های عرضه و نشان دادن توانمندی‌ها برگزاری نمایشگاه است اما ما این نمایشگاه‌ها را تبدیل به یک فروشگاه کردیم و آنطور که لازم است ارتباط به فعالان یک صنف در نمایشگاه ایجاد نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: یکی از راه‌های عرضه و نشان دادن توانمندی‌ها برگزاری نمایشگاه است اما ما این نمایشگاه‌ها را تبدیل به یک فروشگاه کردیم و آنطور که لازم است ارتباط به فعالان یک صنف در نمایشگاه ایجاد نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری اتاق اصناف تهران، قاسم نوده‌ فراهانی اظهار داشت: ما تولیدکنندگان خوبی داریم که در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند اما متاسفانه قدر آنها را نمی‌دانیم و آنطور که لازم است از آنها حمایت نمی‌کنیم. تولیدکننده باید فقط به فکر تولید باشد و عرضه و صادرات نیز بر عهده افراد دیگر است. یک تولیدکننده خوب نمی‌تواند همزمان یک توزیع‌کننده و یا صادرکننده خوبی باشد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های عرضه و نشان دادن توانمندی‌ها برگزاری نمایشگاه است اما ما این نمایشگاه‌ها را تبدیل به یک فروشگاه کردیم و آنطور که لازم است ارتباط به فعالان یک صنف در نمایشگاه ایجاد نمی‌شود.

در ادامه این نشست خبری مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه تولیدکنندگاه و فروشندگان لوازم ورزشی گفت: وضعیت در این صنف اکنون به تعادل رسیده است. در گذشته برخی کالای ورزشی مانند دوچرخه در کشور تولید می‌شد که حتی اگر یک واردکننده کالای چینی را به ایران می‌آورد اما باز مردم به تولید ایرانی تمایل داشتند اما از زمانی که تولیدکنندگان چینی به سمت استفاده از تکنولوژی رفتند این ساختار برعکس شد و همان کارخانه دوچرخه‌سازی به دلیل عدم تطبیق خود با تکنولوژی روز تعطیل شد.

در ادامه این نشست خبری، سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای کفش، کیف و کالاهای ورزشی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تبدیل شرایط بالقوه به بالفعل دانست و افزود: در سالهای اخیر روال کار اتحادیه این شده که وضعیت مواد اولیه را رصد کنند و گزارش‌های لازم را به وزارت صنعت برسانند و برای تامین مواد رایزنی کنند. متاسفانه شرایط به گونه‌ای شد که ما فقط به دنبال تامین مواد اولیه مثل چسب، کفی کفش و دیگر لوازم بودیم. برای تولید یک کفش نزدیک به 50 قلم کالای واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز است که برای تامین بسیاری از آنها در سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

حیاتی افزود: به طور مثال تامین چسب در سال گذشته برای صنف ما بسیار سخت شد و همان بحرانی را که در کاغذ داشتیم در چسب هم تجربه کردیم به طوری که برخی واحدهای تولیدی چند روز تعطیل شدند.

حیاتی تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت اتاق اصناف و تشکیل کارگروه ویژه این مشکل بعد از چند ماه حل شد و اکنون به اندازه مصرف دو سال در کشور چسب وجود دارد و حتی به کشورهایی مانند آذربایجان و ترکیه صادرات داریم.

وی در خصوص وضعیت چرم گفت: در حال حاضر 300 کارخانه چرم در کشور وجود دارد که 270 واحد آن چرم سنگین تولید می‌کنند. در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت ارز به جای آنکه بازار داخل را تامین کنند شروع به صادرات کردند و عوارض صادرات را نیز پرداخت نکردند اما اکنون با هماهنگی وزارت صمت وضعیت بهتر شده است. البته هنوز مشکلاتی در بخش نقدینگی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کیف، کفش و کالای ورزشی از تاریخ پنجم تا هشتم شهریور ماه در ایرانمال از ساعت 14 تا 22 برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو