سومین دادگاه متهمان پرونده فساد در پتروشیمی


سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۷ متهم پرونده فساد در حوزه پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد. به گزارش مهر، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۷ متهم اخلال در نظام تولیدی کشور با محور محصولات...

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۷ متهم پرونده فساد در حوزه پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

به گزارش مهر، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۷ متهم اخلال در نظام تولیدی کشور با محور محصولات پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

متهمان ۱۷ نفر هستند که خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد با استفاده از شرکت‌های غیرفعال تولیدی و شرکت‌های کاغذی از مهمترین اتهامات آنهاست.

در دو جلسه گذشته نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، اقدامات متهمان را تشریح کرد و البته برخی از متهمان دفاعیات خود را ارائه کردند.

عباس حسینی در تشریح اتهامات متهمان گفت: متهمان ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن سهمیه مواد تولیدی را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

در این پرونده، به اتهامات اشخاص حقیقی و متهمان محسن احمدی، سعید خندانی، فرزاد محبوبی آذریان، هادی آزادی، حمید صداقتی، وحید صابری انوار، حامد مقدم، کاظم حاجی ابوالقاسمی دولابی، ابوالفضل خرمی، رضا رهبر، مجتبی علی عسگری، سعید احمدی، فرشاد نجفی، شهرام پرپایی، عباس حاجی عمو، خانم نازیلا امیر کواسمی و مجید ابراز رسیدگی می شود.

همچنین، بخش دیگر این پرونده به اتهامات اشخاص حقوقی اعم از شرکت های محبوب پلاست گیلان، درین پلاست صومعه، مبتکران جهان نایلون، کیما پلی استر قم، کوشا رنگدانه قم، الیاف گلریز قم، الیاف شکوهی، آریا صنعت آزالیا و تک جام خاورمیانه است.

اتهام اشخاص حقیقی و حقوقی در این پرونده، مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد است.

این سومین پرونده از رسیدگی ها به پرونده تخلفات در پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویزه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام است.

اولین پرونده مربوط به تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی است که رسیدگی به آن از اسفندماه سال گذشته کلید خورد و تخلفات متهمان در فاصله سال‌های ۸۸ تا ۹۲ شکل گرفته. این پرونده ۱۴ متهم دارد و سه تن از متهمان خارج از کشور هستند. در این پرونده، متهمان از محل فروش محصولات پتروشیمی به خریداران خارجی، پورسانت های کلان دریافت کرده اند.

پرونده های دوم و سوم که مربوط به تخلفات پتروشیمی طی سال ۹۷ و در حوزه تولید و عرضه این محصولات است نیز از اواخر تیرماه امسال در دست رسیدگی قرار گرفته که همچنان ادامه دارد.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری