قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای


قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای مربوط به دوره قاجار است و در شبانکاره، داخل شهر واقع شده است. قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای در تاریخ 24 فروردین 1382 با شمارهٔ ثبت 8287 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای 200 سال قدمت دارد.شَبانکاره شهری است در استان بوشهر […] نوشته قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای اولین...

قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای مربوط به دوره قاجار است و در شبانکاره، داخل شهر واقع شده است. قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۲۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای ۲۰۰ سال قدمت دارد.شَبانکاره شهری است در استان بوشهر ایران. شهر شبانکاره مرکز بخش شبانکاره در شهرستان دشتستان است..این شهر از مهم ترین شهر های استان بوشهر و شهرستان دشتستان است. شهر شبانکاره در فاصله ۹۵کیلومتری شمال شرقی بوشهر و در حوزه آبریز رود حله قرار دارد.

جُرج لوریمر در کتاب راهنمای خلیج فارس… ، شبانکاره را چنین معرفی می‌کند: «شبانکاره از مغرب به رود شور محدود است که آن را از حیات داوود جدا نموده و از شمال و مشرق به کوهستان خارج از مناطق ساحلی ایران محدود می‌گردد که این کوهسار در این قسمت موسوم به «طویسه» است و از جانب رودخانه حله آن را محدود می‌کند؛ بنابراین طول آن از شمال باختری – جنوب خاوری نزدیک به ۲۰ میل و عرض آن ۱۲۰ میل است.»
قلاسوز در ۶ کیلومتری خاور شبانکاره از آثار دیدنی آن است. از مکانهای گردشگری و تفریحی شبانکاره می‌توان:، قدمگاه حضرت علی، شیخ اولیاء، درختان ابوجهل، چشمه خانی، چشمه بیدو، منطقه دوگوش، آب‌انبار ملک منصور خان ، سد رئیسعلی دلواری شبانکاره و بوستان آزادی را نام برد.

قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای

منابع:ویکیپدیا-باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟