ساخت 12 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید استان مرکزی


ساخت 12 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی سهم شهرهای جدید استان از پروژه‌های مسکن‌سازی در کشور را 12 هزار واحد مسکونی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مرزبان در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی با اشاره به سیاست دولت در نوسازی بافت فرسوده شهری و تولید و عرضه مسکن در بافت فرسوده، افزود: تسهیلات خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است و باید از این فرصت برای آبادانی شهرها استفاده شود.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن قراردادی منعقد کرده‌اند که براساس آن متقاضیان بافت فرسوده اراک که قصد نوسازی منزل خود را دارند می‌توانند از تسهیلات 40 میلیون تومانی با نرخ سود 9 درصد بابت هر واحد استفاده کنند. دیگر شهرهای استان نیز امکان دریافت تسهیلات 30 میلیون تومانی دارند و برای اسکان موقت و ودیعه مسکن نیز 20 میلیون تومان در اراک و 15 میلیون تومان در شهرهای دیگر وام پرداخت می‌شود.

مرزبان افزود: اگر متقاضی نوسازی مسکن خود در بافت فرسوده تمایل به استفاده از فناوری نوین در منزل خود داشته باشد‌ می‌تواند 40 میلیون تومان دیگر تسهیلات با نرخ سود 18 درصد دریافت کنند.

وی تعهد دولت برای تولید و عرضه مسکن در کشور تا سال 1400، 400 هزار واحد دانست که از این تعداد 200 هزار واحد تعهد دولت برای ایجاد مسکن در شهرهای جدید است، 100 هزار واحد در بافت فرسوده شهری و 100 هزار واحد تعهد بنیاد مسکن است و گفت: سهم استان مرکزی برای شهرهای جدید 12 هزار واحد و برای بافت فرسوده شهرها نیز 2 هزار و 87 واحد مسکونی است که برای گام اول باید زمین در این راستا فراهم باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: اراک اراضی زیادی در محدوده شهری ندارد و باید اراضی دولتی برای ایجاد پروژه های مسکونی جدید در اختیار داشت.

وی میزان واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای اراک را هزار واحد و برای شهرستان ساوه را 800 واحد دانست و گفت: برای 800 واحد ساوه نقشه طراحی شده، جانمایی انجام و کار کاملا آماده است و اگر این پروژه اجرایی شود مشکل مسکن ساوه حل می‌شود. برای اراک نیز در کنار پروژه 360 واحدی اجرایی شده و 366 واحدی باغ خلج که تا 2 ماه آینده بهره برداری می‌شود، 240 واحد در زمینی به وسعت 2.1 هکتار نیز در نظر گرفته شده است، همچنین در بافت فرسوده فردین‌پور اراک 250 واحد نوسازی می‌شود که تاکنون 45 واحد در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرماندار ساوه بیان کرد: ساوه به نسبت دیگر شهرهای استان مرکزی از رشد جمعیتی برخوردار است به طوری که حدفاصل سرشماری 90 تا 95، بالغ بر 30 هزار نفر به جمعیت شهرستان ساوه افزوده شده است.

علی میرزایی با اشاره به دو سیاست احیای بافت فرسوده شهر با تملک اراضی و نوسازی کامل و تولید مسکن، افزود: شهرداری ساوه پروژه مسکن‌سازی را با ظرفیت 950 واحد در 4 محله اجرایی می‌کند.

در این جلسه شهردار ساوه گفت: برای توسعه واحدهای مسکونی شهر ساوه پروژه 600 واحدی در قاسم‌آباد مدنظر است که در فاز اول عملیات اجرایی 250 واحد آغاز شده است و در حال عضوگیری هستیم.

سید مهدی حسینی پروژه 270 واحدی در مجاورت بافت فرسوده شهر، پروژه 100 واحد و پروژه 330 واحدی را از دیگر پروژه های مدنظر توسعه واحدهای مسکونی شهر ساوه بیان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟