پروژه‌های آبخیزداری در غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد


پروژه‌های آبخیزداری در غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد

تهران- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد از اجرای پروژه های آبخیزداری با هدف کنترل سیل و رسوب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، جواد پیربداقی با اعلام این خبر اعلام کرد: این پروژه ها امسال و با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دو حوزه آبخیز اخترآباد و قزل چشمه شهرستان ملارد به مرحله اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: در حوزه آبخیز اخترآباد اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی و سنگی-گابیونی با حجم عملیات حدود ۶ هزار متر مکعب انجام خواهد شد و در همین حوزه آبخیز اقدامات بیولوژیکی شامل کاشت گونه آتریپلکس در سطح ۱۳۵ هکتار اجرا می شود.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ملارد ادامه داد: عملیات مراقبت و آبیاری نهالکاری سنواتی نیز در سطح ۱۳۵ هکتار در حوزه آبخیز قزل چشمه اجرا خواهد شد.

پیربداقی به اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری که در سال گذشته و در سطح حوزه های آبخیز شهرستان ملارد اجرا شد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات آبخوان داری در قالب پروژه پخش سیلاب با حجم ۸۰ هزار متر مکعب و احداث بندهای سنگی-ملاتی به حجم ۲ هزار مترمکعب و عملیات بیولوژیکی در سطح ۱۳۵ هکتار در قالب کاشت گونه آتریپلکس در حوزه آبخیز قزل چشمه به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: سال گذشته و در حوزه آبخیز اخترآباد نیز عملیات مکانیکی شامل احداث سازه های سنگی- ملاتی و سنگی-گابیونی به حجم ۲ هزار و ۵۰ مترمکعب اجرائی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در ارتباط با اثربخشی اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری تأکید کرد: این اقدامات علاوه بر کنترل سیل و رسوب و کاهش اثرات تخریبی و خسارت های آن موجب جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره های آب زیرزمینی، بهبود پوشش گیاهی و جلوگیری از ایجاد پدیده گرد و غبار می شود.

شهرستان ملارد با مساحت ۹۳۰ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر یکی از شانزده شهرستان استان تهران است.

این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و صفادشت است که در غرب پایتخت واقع شده است.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟