آب‌های زیرزمینی برای دریاچه‌های تهران استفاده نمی‌شود


آب‌های زیرزمینی برای دریاچه‌های تهران استفاده نمی‌شود

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: همکاران شهرداری در تلاش هستند تا برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز و دریاچه ها از آب های زیر زمینی استفاده نکنند.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از باغ و دریاچه هنر تهران افزود: تمام تلاش ما این است که در مجموعه هایی مثل این دریاچه، از آب های زیر زمینی استفاده نکنیم ،یا از پساب فاضلاب یا از زه آب ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همواره این آب دریاچه در حال تصفیه شدن بوده و اینجا تصفیه خانه ای داریم که هدف آن جمع آوری آب ها و بازگرداند آن به چرخه مصرف است.

حناچی با بیان اینکه فضای سبز و درخت لازمه حیات است، اعلام کرد: درخت عنصر لازمه این شهر است و همکاران شهرداری تلاش دارند تا با استفاده از روش های نوین آبیاری، میزان بهره وری از آب های سطحی و فضای سبز تهران را بالا ببرد.

شهردار تهران در خصوص تامین آب دریاچه هنر خاطرنشان کرد: منطقه عباس آباد جایی است که قنات های مکرری به آن وصل است و همچنین با عبور مترو از مناطق مختلف شهر، ما زه آب هایی داریم که ناچار به جمع آوری آنها هستیم.

وی به مذاکرات در دست انجام با وزارت نیرو برای استفاده از پساب فاضلاب ها در فضای سبز اشاره کرد و گفت: آن ایده که همه فاضلاب ها به جنوب شهر برود و تصفیه شود، در دست بازبینی است و با ایجاد فاضلاب های محلی در پنج تا شش نقطه در میانه شهر تهران، فاضلاب های شهر همینجا تصفیه و استفاده می شود.

حناچی بیان کرد: مجموعه عباس آباد که باغ و دریاچه هنر نیز درون آن قرار گرفته است، یکی از جاذبه های تهران محسوب می شود.

شهردار تهران یادآورشد: مجموعه عباس آباد در شرایط استثنایی به جهت شریان های شهری و حمل و نقل عمومی قرار گرفته ایم و چندین ایستگاه مترو و بزرگراه از شرق و غرب این مجموعه عبور می کند.

وی اظهارداشت: باغ جواهرات، فرهنگستان ها، باغ کتاب، پارک آب و آتش و پل طبیعت جاذبه های این مجموعه است و باغ هنر یکی از تفرجگاه هایی از جنس نسل جدید در حوزه قلمروی عمومی شهر تهران همین باغ و دریاچه هنر است و در کمیسیون عالی شهرسازی به تصویب رسیده است و شرکت نوسازی عباس آباد با همکاری تابعه شهرداری تهران وظیفه اجرای این طرح را بر عهده دارد.

حناچی گفت: در زمان حاضر نیز این جاذبه وجود دارد و سالانه چند میلیون نفر از این مجموعه بازدید می کنند و یکی از جاذبه های ویژه تهران است به خصوص پس از برنده شدن پل طبیعت در جایزه جهانی اقاخان این شهرت در سطح جهان بیشتر نیز شد و از مصادیق عدالت عمومی برای همه شهروندان به شمار می آید.

باغ و دریاچه هنر در ضلع غربی باغ هنر واقع شده است.
تهرام/۳۰۰۱//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت