پلاک پوشانی‌ خودروهای تهران رو به کاهش است


پلاک پوشانی‌ خودروهای تهران رو به کاهش است

تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پس از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا پلاک پوشانی خودروها در پایتخت کم شده است.

به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه کال سنتر شهروند تهران و جشن دو میلیونی سایت تهران من در جمع خبرنگاران افزود: دلیل این امر آن است که دوربین ها خروجی و داخل طرح های ترافیک فعال شده است و تصور اینکه فقط در ورود به محدوده های ترافیکی پلاک خوانده می شد، تصور غلطی است.

وی تاکید کرد: کل دوربین های خروجی و وسط شهر فعال و مجهز به سامانه ثبت تخلف ورود غیرمجاز به طرح های ترافیکی تهران است.

به گفته پورسیدآقایی، ماهی ۷۰ تا ۸۰ مورد شناسایی پلاک مخدوش توسط سامانه تهران من انجام و لیست به پلیس برای اعمال قانون فرستاده می شود.

معاون شهردار تهران همچنین گفت که سال گذشته اطلاعات بیش از ۳ هزار خودرو پلاک مخدوشی به پلیس داده شد.

وی در خصوص برخی اعتراضات نسبت به ثبت تخلفات در سامانه تهران من نیز گفت: ۲۰ درصد اعتراض ها یعنی ۶ هزار تیکت مربوط به پلاک مخدوشی ها بود و کل تیکت هایی که ثبت شده ۳۱ هزار و ۷۱۲ بوده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز کال سنتر(پاسخگویی ۲۴ ساعته) سایت تهران من گفت: این کال سنتر در ۳ شیفت کاری ۲۴ نفر فعالیت می کند.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد که متوسط میانگین زمان انتظار برای تماس با ۱۳۷ داخلی ۵ حدود ۷ دقیقه است و تلاش می شود در آینده نزدیک این زمان کاهش یابد.

پلاک پوشانی‌ خودروهای تهران رو به کاهش است

هر ۲ هفته یک خدمت جدید در سامانه تهران من بارگذاری می شود

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت که هر ۲ هفته یک خدمت جدید در سامانه تهران من بارگذاری می شود.

وی ادامه داد: با تمهیدات انجام شده هر روز سرویس ها به روز رسانی می شود.

به گفته فرجود، تلاش می کنیم پاسخگویی به شهروندان در خصوص طرح های ترافیکی تهران به صورت انلاین باشد و سوالات پرتکرار توسط ماشین پاسخ داده می شود.

وی افزود: سعی می کنیم کارها و پاسخگویی به شهروندان به صورت چتی و غیر تماسی انجام می شود.

این مقام مسئول گفت: کال سنتر ما دائم در حال تغییر بوده و هدف ما رضایت شهروندان است و خوشبختانه پیک پاسخگویی در خصوص طرح های ترافیکی تهران را رد کردیم.

فرجود ادامه داد: در آینده نزدیک سیستم موقعیت یابی تماس گیرنده را راه اندازی می کنیم و در گام اول این سیستم را در سامانه ۱۲۵ بکار می گیریم تا شخصی که مثلا با اتش نشانی تماس می گیرد، موقعیتش مشخص شود و امدادرسانی زودتر انجام شود.

سعید زیدابادی رئیس اداره میز خدمت سازمان فاوا نیز در این مراسم گفت: ۲۶ اسفند ۹۶ تهران من راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این مدت سعی شد تماس شهروندان با سامانه تهران من را تا حد ممکن پاسخگو باشیم و امروز رد تماس ها از ۶۰ درصد به ۴ درصد رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، از ابتدای سال ۹۷ تا کنون شاهد رشد ۳۰ درصدی تماس های مردمی با سامانه تهران من بوده ایم که امروز با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا بیشتر تماس ها بیشتر در خصوص این موضوع است.

زیدابادی افزود: تنها در هفته اول تیرماه(آغاز طرح کنترل الودگی هوا) ۲۳ هزار تماس ورودی داشتیم و به بیش از نیمی از آنها پاسخ داده شد و امروز ۷۵ درصد این تماس ها پاسخ داده می شود.

وی گفت که هم اکنون روزانه به ۱۲ هزار تماس با شماره ۱۳۷ داخلی ۵ پاسخ داده می شود.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه تهران من به بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار تماس پاسخ داده شده است.

تهرام/۹۳۴۳//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403