نخستین مدرسه استثنایی پیشوا احداث می‌شود


نخستین مدرسه استثنایی پیشوا احداث می‌شود

تهران – ایرنا – عملیات احداث نخستین مدرسه استثنایی شهرستان پیشوا روز یکشنبه با حضور مسئولان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مسئولان محلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم گفت: هر چند که ساخت مدرسه در آموزش و پرورش، از ثواب و جایگاه ویژه ای برخوردار ست ولی ثواب ساختن مدرسه برای آن دسته از دانش آموزانی که دارای شرایط متفاوت هستند چندین‌ برابر است.

نخستین مدرسه استثنایی پیشوا احداث می‌شود


محسن غفوریان افزود: در حال حاضر بیش از۱۵۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۵۰۰ مدرسه تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی آموزش می بینند که هزینه آموزش هر دانش آموزان استثنایی برای دولت و خانواده ها، ۵ برابر دانش‌آموزان عادی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر دولت اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد به ۱۶۴ میلیارد تومان به سازمان آموزش و پرورش استنثایی اختصاص داده که این امر نشان از نگاه ویژه دولت به این بخش از آموزش دارد.
وی گفت : سال گذشته ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدارس استثنایی سراسر کشور، در کنکور سراسری پذیرفته شدند که این مهم نشان از توانمندی این افراد دارد.
غفوریان با اشاره به احداث نخستین مدرسه استثنایی شهرستان پیشوا گفت: این مدرسه ۶ کلاسه در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع در در دو طبقه بنا به متراژ ۷۰۰ مترمربع در طی یک‌سال احداث می‌شود.
وی اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای احداث این آموزشگاه ۲ میلیارد تومان برآورد شده که با مشارکت خیران، موسسه نیکوکاری یاران حضرت زهرا(س) و اداره کل نوسازی مدارس تامین خواهد شد.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری