عضو شورای نگهبان: مردم بدون دعوت در صحنه‌های مهم حضور می‌یابند


عضو شورای نگهبان: مردم بدون دعوت در صحنه‌های مهم حضور می‌یابند

بجنورد- ایرنا- عضو حقوقدانان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: مردم بدون دعوت، فراخوان و درخواست از انقلاب دفاع کرده و در صحنه های حساس و سرنوشت ساز حضور می یابند.

به گزارش ایرنا سیامک ره پیک روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در خراسان شمالی اظهار داشت: مردم شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و اخلاقی خود می دانند و با احساس تکلیف در تمامی صحنه ها حضور می یابند.

وی با اشاره به حضور مردم در دوران هشت ساله دفاع مقدس، افزود: در کنار عظمت رهبری، در آن دوران مردم با ایثار و ازخودگذشتی برگ زرینی در تاریخ به یادگار گذاشتند که البته در آن شرایط مدیریت جهادی بود و در شرایط سخت و حساس امروز نیز مردم پای کار هستند اما باید مدیریت ها نیز مثل گذشته انقلابی عمل کنند.

وی اظهار داشت: برای غلبه بر مشکلات کنونی نیز باید از همان فرمولی که در دوران دفاع مقدس استفاده کردیم، بهره ببریم.

مردم نسبت به حیات نظام حساس هستند

ره پیک با بیان اینکه مردم نسبت به بقای نظام و جمهوری اسلامی حساس هستند، افزود: بعضا گفته می شود که مردم به نظام بی اعتماد شده اند، این استدلال درست نیست بلکه آنان با توجه به شرایط سخت اقتصادی که ایجاد شده گله و انتقاد دارند که البته حق هم دارند.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان اظهار داشت: گلایه مندی مردم بجا است و یقینا این شرایط و مشکلاتی که به وجود آمده است باید به نوعی مدیریت شود.

وی افزود: مردم در طول انقلاب در تمامی انتخابات حضور پررنگی داشته اند و در آخرین انتخابات ۴۰ میلیون نفر پای صندوق های رای آمدند. این یعنی مردم به نظام به صندوق رای، به مجریان، ناظران و مسئولان اعتماد دارند که حضوری چنین پرشکوه در عرصه دارند.

مشکلات را باید با مشارکت مردم حل کرد

وی با بیان اینکه حل مشکلات و گشودن گره های سخت در گرو مشارکت مردم است، افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه بر مشارکت مردم تاکید داشته اند، مشارکت مردم شیوه ای است که در هشت سال جنگ اجرا شده و جواب داده و اکنون نیز باید از این مدل برای رفع مشکلات و گرفتاری ها استفاده کنیم.

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان اظهار داشت: با ایثارگری ها، اجتهاد بالا، نظم و برنامه ریزی و مدیریت صحیح باید از این دوران گذر کنیم تا به مرحله جدیدی وارد شویم.

وی با بیان اینکه کشور در ۴۰ سال تحولات زیادی در بخش های مختلف داشته است، گفت: با توجه به شاخص های توسعه ای در مقایسه با قبل از انقلاب، رشد قابل توجهی داشته ایم و کشور در این چهار دهه در حوزه های مختلف پیش رفته و رشد کرده است.

ره پیک افزود: انقلاب اسلامی جوهره ای دارد که مجاهدتها، ایثارگری ها، مقاومت، مبارزه با زور، حمایت از مظلوم را شامل می شود و این رفتارها بعد از انقلاب ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا وقتی جوهره شفاف وجود داشته باشد آثار آن نیز نمود می یابد، اظهار داشت: پیشرفت هایی که بعد از انقلاب حاصل شده نتیجه این نوع رفتارها بوده است.

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، مردم را صاحب انقلاب دانست و افزود: نظارت در انتخابات نیز مردمی است و تصور تخلفات بزرگ سازمان دهی شده در آن وجود ندارد و گذشت زمان مشخص کرد ادعایی که در مورد تخلف گسترده در انتخابات گذشته وجود داشت، حرف صحیحی نبوده است.

ره پیک افزود: در هر انتخابات یکبار مردم سالاری دینی جلا داده می شود و وظیفه ای که بر عهده هر ایرانی دوستدار نظام گذاشته شود، سالم و با دقت انجام خواهد داد.

وی خواستار مدیریت نظام بانکی، نقدینگی در داخل کشور، تغییر ساختار بودجه، جلوگیری از فرار مالیاتی و توجه به تولید داخلی شد.

در این آیین با تقدیر از ملک محمد حسن زاده، عابدین عابدی مقدم به عنوان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در خراسان شمالی معرفی شد.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی