15 صندوق خرد روستایی در ملکشاهی راه اندازی شد


15 صندوق خرد روستایی در ملکشاهی راه اندازی شد

ایلام - ایرنا - مدیر ملی طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی گفت: 15 صندوق خرد روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان ملکشاهی برای روستاییان متقاضی اشتغال و کارآفرینی با مشارکت خود ساکنان این مناطق و حمایت بنیاد علوی ایجاد شده است.

احمد محمدیان روز یکشنبه روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ا با اشاره به اینکه حدود یک هزار خانوار روستایی ساکن شهرستان ملکشاهی معادل ۶۰ درصد عضو صندوق های خرد اشتغال زایی روستایی هستند، افزود: خانوارهای روستایی با مشارکت ساکنان روستا اقدام به ایجاد صندوق های خرد می کنند و در زمان مقتضی می توانند تا ۱۰ برابر آورده واریزی خود به صورت دوره ای از صندوق وام بگیرند.

محمدیان توضیح داد: هر خانوار به تعداد مشارکت اعضای خانواده خود می تواند برای ایجاد اشتغال، تثبیت و تقویت شغل خود از تسهیلات صندوق روستا تسهیلات بدون بهره دریافت کند.

وی یادآور شد: مسئولیت نگهداری و هیات مدیره این صندوق های خرد روستایی با سه نفر از اعضای معتمد و امین ساکن آن روستاها است و هر فرد مشارکت کننده در ماه تا سقف ۵۰۰ هزار ریال می تواند آورده به حساب صندوق واریز کند.

وی تاکید کرد: بنیاد علوی در سه ماه اول ایجاد صندوق ۲ برابر آورده اعضا پول به حساب صندوق واریز می کند و در ماه های بعدی آورده بنیاد برابر آورده واریزی اعضا است و از ماه سوم به بعد صندوق توان پرداخت تسهیلات به اعضای متقاضی را دارد.

مدیر ملی طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی افزود: در حال حاضر میزان موجودی صندوق های خرد روستایی شهرستان ملکشاهی بیش پنج میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال است که با مشارکت روستاییان و با هدف ایجاد کسب و کار یا تثبیت و تقویت شغل فعلی اعضا جمع اوری شده است.

به گفته محمدیان از جمله اهداف ایجاد صندوق های خرد روستایی افزایش سطح مشارکت های خانوادگی و عمومی مردم ساکن در روستا، تقویت بنیان خانواده ها، تلاش برای عدم مهاجرت روستاییان به شهرهاو نیز ایجاد مشاغل مختلف روستایی با استفاده از ظرفیت های موجود و سودآور منطقه است.

وی اظهار داشت: مشاور توان افزایی صندوق های خرد روستایی در زمینه آموزش های مرتبط با ساز و کار و اهداف این صندوق ها، مشاروره اشتغال درست و سودآور جمعی از کارشناسان و نخبگان ایده پرداز جهاددانشگاهی هستند.

وی یاداوری کرد: بیش از هفت هزار ساعت حضور در روستاهای هدف شهرستان ملکشاهی و بیش از ۲ هزار ساعت آموزش به مردم روستاها توسط مشاوران توان افزایی جهاد دانشگاهی انجام گرفته است.

محمدیان افزود: در حال حاضر افزون بر ۲۵۰ فقره وام خرد روستایی به متقاضیان روستایی شهرستان ملکشاهی در حدفاصل اعیاد قربان تا غدیر به متقاضیانی که تشکیل پرونده داده اند پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: گروه های ناظر وابسته به بنیاد علوی به طور مرتب فعالیت محل استفاده وام دریافتی، نوع اشتغال، سودآوری، بازدهی، وضعیت بازار و درآمدزایی افرادی که تسهیلات دریافت کرده اند را پایش می کنند تا این تسهیلات دریافتی در مسیر درست اشتغال مصرف و هزینه شود.

به گزارش ایرنا، بنیاد مستضعفان از سال گذشته در شهرستان ملکشاهی اقدام به ایجاد طرح های محرومیت زدایی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، عمران، زیرساخت همراه با اشتغال زایی پایدار به ویژه در مناطق روستایی کرده است.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...