ضرورت خروج صنعت کشور از مونتاژکاری/ پیش‌بینی کسری 150هزار میلیارد تومانی بودجه امسال


ضرورت خروج صنعت کشور از مونتاژکاری/ پیش‌بینی کسری 150هزار میلیارد تومانی بودجه امسال

رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ضرورت خروج صنعت کشور از مونتاژکاری گفت: در حال حاضر در کشور وارث تولید و صنعتی نارس هستیم که اگر برای آن چاره ای اساسی اندیشیده نشود می‌تواند بر عمق مشکلات موجود بیفزاید.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ غلامحسین شافعی در جلسه امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه صنعت و تولید کشور تاکید کرد: باید فکری به حال صنعت کشور کرد چرا که این بخش از اقتصاد دچار آفت مونتاژ کاری شده که یک آفت بسیار قدیمی است و نوآوری را به شدت مورد تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: متأسفانه با وجود تأکیدات بسیار در زمان های مختلف بر اهمیت تولید اما همچنان صنعت ایران یک صنعت مونتاژ کار بوده و همچنین بخش تولید نیز از طرفی دیگر درگیر مونتاژ و نارسایی است.

شافعی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور وارث تولید و صنعتی نارس هستیم که اگر برای آن چاره ای اساسی اندیشیده نشود می تواند بر عمق مشکلات موجود از جمله بیکاری و ارز بری تولید افزوده و تقاضای کاذب ارزی جهت واردات مواد اولیه و کالای سرمایه ای ایجاد نماید..

به گفته رییس اتاق ایران، نارس بودن بخش تولید باعث ارزبری بالا، تقاضای کاذب ارز و واردات کالاهای سرمایه خواهد شد.

او خواستار بازنگری و اصلاح در روش های بودجه ریزی شد و تاکید کرد: دولت باید به دنبال اصلاح ساختارهای هزینه های خود باشد و ایجاد تعادل در درآمدها و هزینه‌های دولت بدون چابک سازی ساختار و رعایت انضباط مالی محقق نخواهد شد.

شافعی همچنین خاطرنشان کرد: خواهان آن هستیم که با توجه به شرایط جنگی موجود، اجرای برخی از قوانین از جمله چک برگشتی و ذی نفع واحد، تنها برای بخش تولید و صادرات برای یک سال متوقف شود تا از شرایط کنونی عبور کنیم.

او اضافه کرد: البته مذاکراتی را با رییس مجلس، وزیر صمت و رییس کمیسیون صنایع مجلس داشتیم تا اجرای برخی قوانین برای مدتی برای بخش خصوصی فریز شود.

وی به کاهش فروش نفت از سوی دولت اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می شود که کسری بودجه امسال به 150هزار میلیارد تومان برسد.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: واگذاری اموال دولت به نام خصوصی سازی و برای جبران کسری بودجه، زیان بارترین روش خصوصی سازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟