آشنا نبودن با مهارت‌های رفتاری و ارتباطی مهمترین علل انحلال خانواده‌ها


آشنا نبودن با مهارت‌های رفتاری و ارتباطی مهمترین علل انحلال خانواده‌ها

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، مهمترین عوامل انحلال خانواده‌ها به ویژه در قشر جوان را آشنا نبودن با مهارت‌های رفتاری و ارتباطی اعلام کرد و گفت: برای کنترل و پیشگیری از برخی آسیب‌ها، زوج‌های جوان نباید بدون داشتن مهارت‌های تصمیم گیری، مسئولیت پذیری و ارتباط موثر در حل مساله وارد زندگی مشترک شوند.

ماهرخ بلوری روز یکشنبه در کمیته صیانت از خانواده استان زنجان افزود: واقعیت این است که ارکان اصلی جامعه را خانواده تشکیل می دهد و هر چه حضور خانواده با نشاط تر و پررنگ تر در جامعه باشد، آرامش نیز بیشتربر جامعه حاکم خواهد شد.

وی اظهارداشت: در ارتباط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیاز است که خانواده از کارکردهای مناسبی برخوردار باشد تا بتواند در جهت شکل گیری ازدواج و خانواده سالم و به طبع آن تامین نیازهای زوجین در خانواده، فرزند پروری سالم، پرورش نسل های سالم موثر عمل کند.

این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم به عنوان یک شاخص مهم برشاخص های سبک زندگی متمرکز کنیم، خانواده یکی از شاخص های بسیار معروف در حوزه سلامت اجتماعی است به نظر می رسد سرمایه گذاری در این حوزه می تواند موجب پایداری، صممیت زوجین در جامعه، تقویت پیوندهای انسانی و در نتیجه انسجام اجتماعی و در نهایت سبک زندگی سالم و رضایتبخش باشد.

وی اضافه کرد: طبق آمار ارائه شده در کاهش ازدواج و روند رشد طلاق در سال های ۹۲ تا ۹۷ به عنوان مساله مهم اجتماعی باید گفت که روند رشد طلاق در سال های گذشته و چند وجهی بودن عوامل این پدیده لزوم وجود یک نظام هماهنگ در خصوص آموزش خانواده ها را نشان می دهد.

بلوی افزود: جامعه نیازمند یک عزم همگانی در بخش پیشگیری است و این امر زمانی ممکن خواهد بود که یک برنامه ریزی واقع بینانه، موثر، همسو و متمرکز در حوزه های آموزشی و مشاوره انجام گیرد و این برنامه ریزی زمانی ممکن خواهد بود که اطلاعات دقیق و به روز از عوامل ظاهری فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، اقتصادی و زوایای پنهان موثر بر این عوامل را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهداف این جلسه نیز گفت: ما باید بتوانیم گفت و گو کنیم و مساله را علتیابی و از نگاههای مختلف ان را بررسی کنیم و با کار مشخص به نتیجه مشخص برسم، دراین میان پنهان کاری، رفع مسولیت، فرافکنی، وجود یا ایجاد ذهنیت های غیرعلمی نه تنها مشکل گشا نخواهد بود بلکه بستری، برای رشد نامطلوب عارضه های اجتماعی خواهد شد.

۹۶۴۶/۸۰۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس