بهزیستی زنجان 6 هزار خدمات مشاوره حضوری ارائه کرد


بهزیستی زنجان 6 هزار خدمات مشاوره حضوری ارائه کرد

زنجان - ایرنا - بهزیستی استان زنجان در چهار ماه امسال بیش از 6 هزار خدمات مشاوره حضوری در مراکز و دفاتر دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی به متقاضیان دریافت خدمات مشاره ای و روان شناختی ارائه کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره فعالیت ۳۸ مرکز مشاوره در استان زنجان گفت: عمده ترین مشکل مراجعه کنندگان در مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی دولتی و غیردولتی استان در خصوص مشکلات فردی و بین فردی، تربیت کودک، بلوغ و نوجوانی و غیره مشاوره پیش از ازدواج بوده است.

محمد محمدی قیداری افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۹ هزار و ۸۵۵ خدمات مشاوره و روان شناختی در مراکز مشاوره ارایه شد که نشان از اشاعه فرهنگ مشاوره و بهره مندی مناسب از ظرفیت های تخصصی موجود در سطح استان است که می تواند گام مهمی درارتقای سلامت روان آحاد جامعه باشد.
این مسئول ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان نهاد ستونی رفاه اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی می شناسد و با چنین دیدگاهی به راه اندازی و توسعه فعالیت های مشاوره ای همت گمارده است.
محمدی در خصوص شرایط تاسیس مراکز مشاوره اظهار داشت: نظر به اینکه مطابق بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۸۰ مجلس شورای اسلامی و قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، تنها مرجع صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روان شناختی اجتماعی سازمان بهزیستی کشور است.
این مسئول، افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روان شناختی و نیز افزایش بهره وری را از ظرفیت های تخصصی و نیمه تخصصی موجود در جاهعه را از اهداف مراکز مشاوره برشمرد و خاطرنشان کرد: این خدمات در سه سطح مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی عمومی و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی در حیطه های مشاوره کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، خانواده، تحصیلی و تربیتی، سلامت جنسی، سالمند، اختلالات و مسایل روانی و صنعتی و سازمانی ارائه می شود.
وی یادآور شد: این مراکز توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی با کسب پروانه از سازمان بهزیستی، مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور در خصوص واجدین شرایط اخذ مجوز، بعد از تایید صلاحیت علمی و حرفه ای آنها تاسیس شده و تحت نظارت بهزیستی به ارایه خدمات روان شناختی و مشاوره ای، آموزش در حوزه سلامت روان می پردازند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول