اجتماع بزرگ غدیریون در بندرعباس


اجتماع بزرگ غدیریون در بندرعباس

بندرعباس- ایرنا- به منظور گرامیداشت واقعه غدیرخم همزمان با این روز، اجتماع بزرگ غدیریون تحت عنوان بیعت با ولایت با حضور 10 هزار نفر از مردم استان هرمزگان عصر سه شنبه در مسجد جامع شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: همچنین ضیافت اطعام ۱۰ هزار نفری غدیر نیز شامگاه عیدغدیر بعد از نماز مغرب و عشا در این مسجد (جامع بندرعباس) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی روز یکشنبه درنشست خبری با موضوع اجتماع بزرگ غدیریون افزود: دراین آیین که با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، ۳۰ طلبه‌ هرمزگان ملبس به لباس روحانیت می‌شوند.

وی بیان داشت: اجتماع ۱۰هزار نفری مردم ولایی منطقه هشتبدی میناب در ظهر روز عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار و همراه با اطعام، حرکت کاروان ۶۰ هزار نفری غدیر در میناب از میدان ولایت تا مسجد جامع، بازسازی غدیر در مناطق مختلف هرمزگان، تجلیل از سادات میناب و اجتماع مردمی در کردر رضوی از دیگر برنامه‌های روز غدیر است.

وی یادآورشد: همچنین در روز عید غدیر جشن ازدواج ۶۵ زوج در بخش احمدی حاجی آباد همراه با جهیزیه، حضور بانوان ولایی درعصر روز عید غدیر در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس، ۱۵۰۰ ازدواج آسان متبرک به نام ۱۵۰۰ شهید درهرمزگان و اعزام ۲۵۰ مبلغ غدیر به مناطق مختلف هرمزگان انجام می‌شود.

پخت ۲۰۰ هزار پرس غذا درهرمزگان

رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: در مجموع به مناسبت عید غدیرخم ۲۰۰ هزار پرس غذا در سطح استان پخت و در بین مردم توزیع می‌شود.

عامری سیاهویی اشاره کرد: پخت ۱۸هزار پرس غذا درکوی ملت، ۱۰ هزار پرس غذا در محله اسلام آباد و چاهستانی‌ها و۶ هزار پرس غذا در شهرک توحید بندرعباس انجام می‌شود.

وی یادآورشد: بنیاد غدیر در استان هرمزگان از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت برنامه‌های مختلفی جهت احیای فرهنگ غدیر صورت گرفته است.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: آیت الله خزعلی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرچم غدیر را در ایران به اهتزار درآورد که این امر به صورت نمایندگی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها قوت گرفت.

درمان رایگان بیماران در درمانگاه شهرک پیامبراعظم(ص)

رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: به مناسبت عید غدیرخم ویزیت و درمان بیماران در درمانگاه حضرت زهرا(س) شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در این روز به صورت رایگان انجام می‌شود.

عامری سیاهویی اظهارداشت: در این درمانگاه خدمات پزشکی، درمان عمومی و تخصصی، دارویی، دندان پزشکی و قلب به بیماران ارایه می‌شود.

وی بیان داشت: پذیریش بیماران از ساعت ۸ صبح تا شامگاه روز عید غدیر است.

فرهنگ غدیر از منابع قدرت نظام است

عامری سیاهویی گفت: فرهنگ غدیر به‌عنوان واقعه مهم تاریخ اسلام یکی از مهم‌ترین منبع قدرت نظام جمهوری اسلامی دربرابر دشمنان است که هیچ منبع دیگری توان رویایی با آن را ندارد.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان ادامه داد: فرهنگ عاشورایی، مهدویت و انتظار، محبت مردم به اهل بیت(ع) و ولایت مطلقه فقیه از دیگر منابع قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است.

وی افزود: تنها حلقه‌ای که می‌تواند مسلمانان را گردهم آورد و به ساحل نجات برساند، واقعه غدیر است که شکست دشمنان نیز از برکات غدیر، امامت و حکومت در سایه ولایت است.

این مسوول بیان داشت: امروز قدرت اسلام و توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر فتنه‌های دشمن به حدی رسیده که همه غرب زده‌ها را دچار حیرت و سردرگمی کرده است.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان اظهارداشت: آتش زدن به قرآن، اهانت به پیامبران و اهل بیت(ع) واولیای الهی و صرف میلیاردها دلار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نشانه درماندگی دشمن است.

عامری سیاهویی بااشاره به تاکید پیامبرکرم(ص) در انتقال پیام غدیر گفت: رسانه‌ها به عنوان زبان گویای غدیر، پیام فرهنگ غدیر را به‌صورت شفاف به جهانیان انتقال دهند تا آماده حکومت ولی عصر(عج) باشیم.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403