2194 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد


2194 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بهمن ماه 96 تاکنون بر اساس آخرین آمار با پرداخت 2 هزار و 194 میلیارد ریال به طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال 6 هزار و 849 نفر فراهم شده است.

پروانه نیک مرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات به ۲هزار و ۷۱۳ طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی ،خدمات و صنعت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان طرح های پرداخت شده از این تسهیلات روستایی در استان به ترتیب در شهرستان بویراحمد بیشترین مقدار و در شهرستان چرام کمترین مقدار (۱۰۹ طرح) پرداخت شده است.

وی بیان کرد: آمار طرح های قرارداد منعقد شده متقاضیان در بانک های کهگیلویه و بویراحمد نیز ۲ هزار و ۸۸۲ طرح بوده که میزان اشتغال جدید آن ها هفت هزار و ۲۲۱ نفر است.

نیک مرام فراهم کردن زیرساخت های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی تصریح کرد: همچنین از بهمن ۹۶ تاکنون ، ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال فراگیر به متقاضیان این تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان