مواد اولیه کفش تامین شد/واردات کالای چین بخشی از تولیدات کالای ورزشی را متوقف کرد


مواد اولیه کفش تامین شد/واردات کالای چین بخشی از تولیدات کالای ورزشی را متوقف کرد

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قاسم نوده فراهانی امرو در یک نشست خبری که در اتاق اصناف تهران برگزار شد، گفت: ما تولید‌کنندگان خوبی داریم، اما از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، این در حالی است که برخی از کشورها برای حمایت از تولید وزارت‌خانه دارند. رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه تولید‌کننده فقط به فکر تولید باید باشد، گفت: بنابراین...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قاسم نوده فراهانی امرو در یک نشست خبری که در اتاق اصناف تهران برگزار شد، گفت: ما تولید‌کنندگان خوبی داریم، اما از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، این در حالی است که برخی از کشورها برای حمایت از تولید وزارت‌خانه دارند.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه تولید‌کننده فقط به فکر تولید باید باشد، گفت: بنابراین عرضه و صادرات باید بر عهده افرادی دیگری باشد زیرا یک تولید‌کننده خوب نمی‌تواند توزیع کننده خوبی هم باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها با انتقاد از شیوه برگزاری نمایشگاه‌‌ها گفت: ما بعضی اوقات نمایشگاه برگزار نمی‌کنیم، بلکه فروشگاه برگزار می‌کنیم.

* در تامین مواد اولیه کفش به تعادل رسیده‌ایم

در ادامه سعید حیاتی رئیس اتحادیه اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی بیان داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها تبدیل شرایط بالقوه به بالفعل است.

وی افزود: در یک سال اخیر کار اتحادیه از روال معمول خارج شده و مانند یک دیده‌بان دائما وضعیت مواد اولیه تولید را رصد می‌کرده و گزارش‌های لازم در این خصوص را تهیه و برای تامین با وزارت صنعت رایزنی داشته است.

حیاتی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا مشکلات تامین مواد اولیه حل شده است که الان اتحادیه‌های مختلف اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده‌اند گفت: برای تولید یک کفش بین ۳۶ تا ۴۰ قلم کالای واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز است که در تهیه برخی از اقلام مورد نیاز برای تولید در این بخش سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش بیان داشت: به عنوان مثال سال گذشته برای تامین چسب مشکلات زیادی داشتیم، بطوری که بحران تامین این ماده اولیه برخی واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: با مدیریت اتاق اصناف ایران و تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای حل مشکلات مشکلات تامین چسب حل شد و اکنون چسب را صادر می کنیم و حتی مصرف ۲ سال واحدهای تولیدی ما تامین شده است.

حیاتی همچنین در رابطه با تامین چرم طبیعی اظهار داشت: مشکلاتی در این خصوص هم وجود داشت که با انجام اقدامات لازم اکنون وضعیت بهتر است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها برقراری ارتباط بین تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان است، گفت: در همین نمایشگاه‌ها کم و کاستی‌ها مطرح می‌شود و در جهت رفع آنها اقدامات بهتری صورن خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش همچنین بیان داشت: بنابراین در تامین مواد اولیه هر جا که لازم بوده با سازمان صمت، پتروشیمی‌ها طی یک سال گذشته ارتباط برقرار کردیم و اکنون در تامین مواد اولیه به شرایط تعادل رسیده‌ایم.

وی گفت: البته هنوز مشکلاتی در زمینه نقدینگی وجود دارد.

* واردات کالای چینی بخشی از تولیدات کالای ورزشی را متوقف کرد

در دامه این نشست مرتضی حق پرست رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وضعیت تولید داخلی کالاهای ورزشی چگونه است و چه بخش از کالاهای این بخش از طریق واردات قاچاق تامین می‌شود، بیان داشت: در گذشته برخی کالاهای ورزشی از قبیل دوچرخه در کشور تولید می‌شد که با واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی تولیدات این بخش‌ها متوقف شد، گفت: اکنون در زمینه صادرات تجهیزات بدن‌سازی و دستگاه‌های کششی از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستیم.

وی در مورد واردات قاچاق کالای ورزشی بیان داشت: بخشی از پوشاک و کفش ورزشی از طریق قاچاق تامین می‌شود که با حمایت از تولید داخلی می‌توان قاچاق در این بخش را متوقف کرد.

اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از تاریخ ۵ تا ۸ شهریور در ایران مال از ساعت ۱۴ تا ۲۲ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403