42 روستای پارس‌آباد و اصلاندوز به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شد


42 روستای پارس‌آباد و اصلاندوز به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شد

اردبیل- ایرنا- رئیس اداره مخابرات پارس‌آباد از متصل شدن 42 روستای شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز مغان به شبکه اینترنت پرسرعت خبر داد.

جعفر سروی پیرایواتلو روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه خدمات اینترنت پرسرعت در سطح روستاها در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس پنهای باند اینترنت در شهرستان تازه تاسیس اصلاندوز از ۱۰۰ مگابایت در ثانیه به یک هزار مگابایت در ثانیه افزایش یافته است.

وی گفت: بر این اساس پهنای باند روستاهای ایران آباد، اولتان و محمود آباد طالقانی از توابع شهرستان پارس آباد نیز افزایش یافته تا خدمات ارتباط اینترنتی در این روستاها مطابق با نیاز و سرعت مورد نیاز متقاضیان باشد.

سروی از نصب و راه‌اندازی تجهیزات فنی ارتباطی و اینترنتی با ظرفیت ۹۰۰ شماره همراه با کابل کشی مشترکان به طول حدود سه کیلومتر در روستای اجیرلو از توابع شهرستان پارس‌آباد خبر داد و بیان کرد: این روستای پرجمعیت پیش از این فاقد امکانات زیرساختی و اینترنتی بود که با نصب و راه اندازی تجهیزات ارتباطی و اینترنتی و کابل کشی فیبر نوری، این روستا نیز به شبکه ارتباطی مجهز متصل شد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان پارس‌آباد همچنین با اشاره به کابل کشی ۳.۵ کیلومتری به روستاهای اوزون تپه علیا و اوزون تپه سفلی از توابع این شهرستان گفت: ارتباط این روستاها نیز از حدود ۲ سال پیش قطع بود و که تجهیزات ارتباطی لازم برای برقراری خط اینترنت پرسرعت نصب و راه اندازی شد.

وی از اجرا، ترمیم و تکمیل بیش از ۵۰ طرح مخابراتی در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز خبر داد و اضافه کرد: تعویض، نصب و راه‌اندازی دستگاه مرکز مخابرات روستاهای هزارکندی و تجهیز آن به اینترنت و نیز نصب و راه‌اندازی تجهیزات فنی در روستای "ایمان قویی مشهدی علی" با ارتباط رادیوئی مجهز به اینترنت را از جمله اقدامات اداره مخابرات برای تامین نیازهای ارتباطی منطقه است.

سروی همچنین نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های فنی در قشلاق حاج قدیر و روستای قاریشقاتپه سی وسطی و تجهیز آن به اینترنت به همراه چهار کیلومتر کابل کشی فیبر نوری برای برقراری ارتباط سه روستای کولار قاریشقا تپه سی علیا، قاریشقاتپه سی وسطی و اسد کندی از توابع شهرستان اصلاندوز را نیز از دیگر خدمات دولت برای برقراری شبکه ارتباطی موثر در منطقه مغان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری از طریق ایجاد، توسعه و به روز رسانی زیرساخت‌های مخابراتی، مشکل قطعی ارتباط ۲ ساله بسیاری از روستاهای تابعه شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز حل شده است.

رییس اداره مخابرات شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز همچنین اظهار کرد: اجرای عملیات نصب و راه اندازی ارتباط انبار گمرک بیله سوار واقع در محدوده شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با چهار کیلومتر کابل کشی فیبر نوری و نیز اجرای طرح اختصاصی فیبر نوری برای بانک صادرات، اداره برق، بانک مهر اقتصاد و بازداشتگاه پارس‌آباد از دیگر فعالیت‌های اداره مخابرات این شهرستان در سال جاری ذکر کرد.

وی مجموع مشترکان اینترنت پرسرعت شهری و روستایی در شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز را بیش از دو هزار مشرک اعلام کرد.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق