نمایش فیلم‌های سینمایی موزیکال کودک در آذربایجان‌غربی


نمایش فیلم‌های سینمایی موزیکال کودک در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس انجمن سینمای جوان آذربایجان‌غربی اعلام کرد این نهاد در قالب طرح «سینما خاطره»، فیلم‌های سینمایی موزیکال نوستالژی کودکان را در 5 شهرستان نمایش می‌دهد.

احسان مهدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم ها از سی ام مرداد تا دوم شهریور امسال در شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر، مناطق انزل، سیلوانا و زیوه ارومیه به نمایش در می آیند.

وی بیان کرد: انجمن سینمای جوان کشور تصمیم گرفته در ۱۴۳ شهر در بیش از ۲۵ استان فیلم‌های موزیکال کودک نمایش داده شود که آذربایجان‌غربی نیز یکی از این استان‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، انجمن سینمای جوان تصمیم دارد با استفاده از دستگاه‌هایی که در اختیار دارد، برخی از این فیلم‌ها را در مناطق سیل‌زده، کم برخوردار و محروم نمایش دهد تا کودکان این مناطق نیز در این جشنواره سهیم باشند.

رییس انجمن سینمای جوان آذربایجان‌غربی گفت: تولیدات این انجمن امسال علاوه بر تولید فیلم، در بخش عکاسی نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت داده شده اند.

مهدیان اظهار داشت: ساماندهی تولید و ثبت فیلم‌نامه، برنامه جدیدی است که امسال در سینمای جوان آذربایجان غربی اجرا می‌شود و طبق این برنامه، فیلم‌نامه هنرجویان ابتدا باید در پورتال انجمن ثبت و سپس توسط شورای پنج نفره تولید، بررسی و تایید شود.

انجمن سینمای جوان آذربایجان‌غربی جزو سه انجمن موفق کشور از لحاظ کیفی و کسب افتخارات هنری محسوب می شود؛ این انجمن در شهرستان‌های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن نیز در بوکان دایر است.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم‌های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت‌های مهم انجمن سینمای جوان است.
این انجمن ۲۵ جایزه را در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در بیش از ۷۰ جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.
۸۱۳۵/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟