عزت امروز ایران مدیون ایثارگران و آزادگان است


عزت امروز ایران مدیون ایثارگران و آزادگان است

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان گفت: امنیت، عزت، پیشرفت، موفقیت و سربلندی امروز ایران مدیون رشادت ایثارگری آزادگان در دوران اسارت است.

به گزارش یکشنبه ایرنا، لقمان خسروپور در همایش تجلیل از آزادگان سرافراز بوکان که در محوطه دانشگاه آزاد واحد بوکان برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه دولت و جامعه، حمایت از آزادگان و ارج نهادن به خانواده‌های آن‌هاست؛ خانواده‌هایی که در دوران اسارت تمامی مشکلات و سختی‌ها را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه آزادگان نماد مقاومت، ایثار، ایستادگی و سرمایه بزرگ ملت ایران هستند، ادامه داد: آزادگان با تحمل مشکلات و سختی‌های ناشی از اسارت، ایستادگی و مقاومت را به جهانیان نشان دادند و ثابت کردند که از آرمان های انقلاب تا پای جان حمایت و پاسداری می‌کنند.

خسروپور با اشاره به دوران دفاع مقدس و استقامت مردم و رزمندگان اظهار کرد: امروز سنگر مبارزه با دشمن با توجه به تحریم ها به جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل شده و باید مثل آن دوران ایستادگی کرد و پشت سر رهبر انقلاب و با حمایت از دولت دشمن را در این نبرد نیز ناکام کرد.

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: زحماتی که آزادگان در دوران‌های اسارت و دوری از ملت و وطن کشیدند، بر هیچ فردی پوشیده نیست و جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشد و این یادگاران دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شوند.

عزت امروز ایران مدیون ایثارگران و آزادگان است

امام جمعه بوکان نیز گفت: استقلال، آزادی، امنیت و پیشرفت کشور مرهون خون شهدا و از جان‌گذشتگی آزادگان در زمان اسارت است و ایمان و اعتقادات آزادگان باعث شد که امروز ایران اسلامی در آسایش و اقتدار کامل باشد.

ماموستا ملا عباس احمدی با بیان اینکه امروز همه ما سربازان اسلام و میهن هستیم، اظهار داشت: ما وظیفه داریم در شرایط کنونی جان نثار و جان بر کف انقلاب و ارزش‌های آن باشیم.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه آزادگان برای میهن اسلامی مایه افتخار و سرمایه عظیمی برای کشور هستند، افزود: آزادگان با مقاومت دلیرانه خود موجب یاس و ناامیدی دشمنان و موجب سرافرازی و تقویت نظام اسلامی شدند به گونه ای که با مقاومت این عزیزان بسیاری از اهداف انقلاب به منصه ظهور رسید.

فرمانده سپاه بوکان هم گفت: آزادگان نماد صبر، استقامت و ایثار هستند و یاد و خاطره آنان باید همواره گرامی داشته شود و خاطرات و جان فشانی های آنها برای نسل جدید بازگو شود.

سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی ادامه داد: اگر آن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها نبود، امروز کشورمان این گونه عزتمندانه در عرصه‌های داخلی و خارجی نقش آفرینی نمی‌کرد.

وی با اشاره به این که آزادگان سرافراز با تکیه بر ایمان و ارزش‌های الهی و انقلابی خود سختی‌ها و مشکلات ناشی از اسارت را تحمل کردند، اضافه کرد: این انسان‌های سرافراز بهترین الگو برای جامعه امروز جهت برون رفت از مشکلات و بحران‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، آزادگان در این مراسم با قرائت اشعار و دل نوشته های خود به بیان خاطراتی از دروان اسارت پرداختند.

در این مراسم از آزداگان سر افراز بوکان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

بوکان ۱۳۴ آزاده سرافراز، ۳۷۱شهید و ۳۴۰جانباز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

۷۵۱۰/ ۳۰۲۰/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا