3900 میلیارد ریال درآمد در آذربایجان‌غربی وصول شد


3900 میلیارد ریال درآمد در آذربایجان‌غربی وصول شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و 900 میلیارد ریال درآمد طی چهار ماهه نخست امسال در استان وصول شد.

به گزارش ایرنا، داود غفارپور روز یکشنبه در جلسه‌ای که با ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برگزار شد، افزود: این رقم در مقایسه با ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مدت مشابه سال قبل۴۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم درآمدهای مصوب عمومی آذربایجان‌غربی نیز اضافه کرد: امسال درآمد استان در این بخش نیز ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد در این بخش افزایش یافته و از این مقدار ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به سهم درآمدهای مالیاتی با حدود ۳۵ درصد افزایش است.

وی با اشاره به جذب اسناد خزانه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: تاکنون از سهمیه هشت هزار و ۹۰ میلیارد ریالی اسناد خزانه ۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال جذب شده و با این آمار ۷۸.۸ درصد اسناد خزانه جذب شده است و دستگاه‌های اجرایی برای جذب باقی اسناد همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

غفارپور تاکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی توان جذب اسناد خزانه را ندارند در اسرع وقت اعلام کنند تا تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی طی سال‌های گذشته در جذب اسناد خزانه عملکرد مطلوبی داشته باید طی سال جاری نیز دستگاه‌های اجرایی عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان در جذب مالیات طی چهار ماهه نخست امسال ۳۵ درصد رشد دارد، گفت: تاکنون سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال مالیات جذب شده که بیشترین بخش با ۴۴ درصد مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۱۴ هزار میلیارد ریال آن متعلق به کارت‌های بازرگانی و رسیدگی به مسئله کارت‌های بازرگانی با حمایت قوه قضائیه و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به اینکه وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی در صدر برنامه‌های این نهاد قرار دارد افزود: امسال باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وصول مطالبات داشته باشیم که این رقم در سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود.

سالانه بیش از ۸۵ درصد درآمدهای دولتی در آذربایجان‌غربی از محل مالیات تامین می شود.

۹۹۱۸/ ۳۰۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟