سه موقوفه جدید در سردشت ثبت شد


سه موقوفه جدید در سردشت ثبت شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: سه موقوفه جدید به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسید.

رحمان شمسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این موقوفات قطعه زمین مسکونی به مساحت ۱۳۰ مترمربع و به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بوده که توسط خیر نیک‌اندیش «حاجی رسولی» با نیت احداث مسجد زنانه در منطقه «شیوه ابراهیم» در حومه شهر سردشت وقف شده است.

وی با اشاره به دومین وقف جدید، بیان کرد: وقف دیگر یک باب ساختمان مسکونی نوساخت ۲ طبقه در شهر «نلاس» است که دارای زیربنای ۱۷۰ مترمربع به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و توسط واقف خیر «نیک نژاد» وقف شد.

وی اضافه کرد: یک باب ساختمان مسکونی نو ساخت با مساحت ۲۲۳ مترمربع در روستای «مامه‌زینه» به ارزش ۲ میلیارد ریال توسط خیر «عبداله یوسفی» با نیت خانه عالم مسجد روستا وقف گردید.

از ابتدای امسال تا کنون هفت وقف جدید به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در سامانه جاع ومقوفات این شهرستان به ثبت رسیده است.

در شهرستان مرزی سردشت ۴۲۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه هم اکنون وجود دارد.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.
۷۵۶۲/ ۳۰۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق