دستگاه‌های اجرایی در تهیه طرح جامع پدافندغیرعامل همکاری کنند


دستگاه‌های اجرایی در تهیه طرح جامع پدافندغیرعامل همکاری کنند

ارومیه- ایرنا- مدیر امور استان‌های سازمان پدافندغیرعامل کشور گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری و همراهی را برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل با مجری آن انجام دهند.

عزیزالله خسروجردی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح جامع پدافند غیرعامل آذربایجان‌غربی افزود: طرح جامعه پدافند غیرعامل طرح مطالعات پژوهشی است که در برخی استان‌ها به اتمام رسیده است و تمام استان‌ها تا پایان سال جاری موظف به تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان خود هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی سخت‌گیری‌های بی مورد مانع از تسریع و شتاب‌بخشی اجرای این طرح مهم حفاظتی و پدافندی می‌شود، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل تدابیر لازم در زمینه اخذ مجوزها را به عنوان اسناد بالادستی اندیشیده است و نیازی به سخت گیری‌ها و مانع تراشی‌های بی مورد نیست.

مدیر امور استان‌های سازمان پدافندغیرعامل کشور گفت: دستگاه‌ها نیازی به ارایه همه جزئیات و اطلاعات طبقه‌بندی شده خود به دستگاه مجری ندارند و تنها اطلاعاتی از وضعیت دارایی‌های حساس، حیاتی و مهم آن دستگاه به صورت کلی در اختیار مجری قرار دهند.

خسروجردی با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل کشور طرح‌های توسعه ای آن در سطح استان‌ها نیز آغاز می‌شود افزود: حراست و صیانت از زیرساخت‌ها و دارایی‌های حساس، مهم و حیاتی در حوزه‌های مختلف مهمترین هدف این طرح‌ است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این طرح در ۳۱ استان کشور تهیه و تدوین می‌شود، گفت: مجری این طرح در آذربایجان‌غربی دانشگاه ارومیه است و تدوین آن از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

قدرت حبیب‌زاده افزود: طرح جامع پدافندغیرعامل این استان به منظور احصا تمامی سرمایه‌ها، دارایی‌ها و زیرساخت‌های استان تدوین می‌شود و تهیه این طرح در راستای صیانت از سرمایه‌ها و زیرساخت‌های آذربایجان‌غربی و شناسایی تهدیدها و آسیب‌های انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این طرح مزایای زیادی برای مدیران، مسوولان و برنامه‌ریزان استان دارد و در صورت تهیه و تدوین به عنوان نقشه راه برای توسعه استان به کار می‌رود.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدان و اقدامات خصمانه دشمن می‌شود.

مکان یابی، استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، مقاوم‌سازی و استحکامات و اعلام خبر از اصول اولیه پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند.

کارگروه پدافند غیرعامل سال ۱۳۹۲ در کشور کار خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۹۳ در دفتر رهبر معظم انقلاب تحت عنوان پدافند غیرعامل به تصویب رسید و مقرر شد به صورت وزارتخانه‌ای و در استان‌ها هم زیر نظر استاندار وظایف خود را انجام دهد.

۹۹۱۸/ ۳۰۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در