15 مرکز دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی‌ تعطیل شد


15 مرکز دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی‌ تعطیل شد

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع 33 مرکز این دانشگاه در استان 15 مرکز تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، فرزان قالیچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وجود ۲۱۸ کد رشته محل این دانشگاه در استان افزود: ۷۰ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و ۱۸۵ رشته در مقطع کارشناسی در مراکز علمی کاربردی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۲۶۸ دانشجو در این مراکز علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند که با توجه به عدم پذیرش دانشجو در ۱۵ مرکز تعطیلی در سه ترم گذشته با کاهش تعداد دانشجویان مواجه هستیم.

قالیچی افزود: تا کنون ۷۱ هزار نفر از مراکز علمی و کاربردی استان فارغ التحصیل شده‌اند که ۷۰ درصد آنها شاغل هستند که از این تعداد ۴۰ درصد در تخصصی که مهارت آموخته‌اند شاغل هستند.

وی اظهارداشت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان مهارت محور باشند ولی از این میزان فقط ۱۲ درصد تحقق یافته که نیازمند اهتمام ویژه دولت در این خصوص هستیم.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: تجهیزات آموزشی نیازمند به روز رسانی است و باید مورد توجه مسوولان و خیران قرار گیرد.

قالیچی افزود: مهم‌ترین دغدغه دانشگاه تربیت نیروهای مهارتی است و در این راستا در سال های اخیر اقدامات خوبی شده ولی با این وجود نیازمند حمایت هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه سهمیه شاغلان برداشته شده از این رو پیش بینی می شود متوسط سن دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید پایین باشد.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز کشور تربیت نیروهای ماهر است، افزود: مباحث مهارتی در سال های گذشته مغفول مانده بود اما در سال های اخیر در جهت مهارتی شدن مراکز علمی و کاربردی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

۳۰۷۷/۶۱۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند